REKLAMA
TYLKO U NAS

Dostęp do usług tylko z aplikacją. Santander Consumer Bank rezygnuje z bankowości internetowej

Aldona Derdziak2025-05-26 11:27, akt.2025-05-26 11:38redaktorka Bankier.pl
publikacja
2025-05-26 11:27
aktualizacja
2025-05-26 11:38

Za niecały miesiąc nowi klienci Santander Consumer Banku nie będą już otrzymywać dostępu do bankowości internetowej. Z nowego regulaminu usług wynika, że z serwisu www skorzystają tylko osoby, które zawarły odpowiednią umowę przed 25 czerwca br.

Dostęp do usług tylko z aplikacją. Santander Consumer Bank rezygnuje z bankowości internetowej
Dostęp do usług tylko z aplikacją. Santander Consumer Bank rezygnuje z bankowości internetowej
fot. Piotr Swat / / Shutterstock

Santander Consumer Bank wprowadza nowy „Regulamin świadczenia usług bankowości elektronicznej”, który zacznie obowiązywać od 25 czerwca 2025 r. W dokumencie znajdziemy zapis mówiący o tym, że dostęp do bankowości internetowej mogą otrzymać tylko osoby, które zawarły umowę o bankowość elektroniczną lub umowę o limit kredytowy i kartę przed 25.06.2025 r. Wynika z tego, że nowi klienci będą mogli korzystać z usług SCB tylko przez aplikację mobilną.

Klienci wolą aplikację

Santander Consumer Bank tłumaczy nadchodzące zmiany zachowaniami samych użytkowników, którzy chętniej korzystają z aplikacji mobilnej. Co istotne, zapisy nie będą dotyczyć obecnych klientów - oni zachowają aktywny dostęp do bankowości internetowej.

Zdecydowaliśmy się wprowadzić zmianę w dostępie do bankowości elektronicznej dla nowych klientów – od 25 czerwca 2025 naszym nowym klientom będziemy proponować korzystanie wyłącznie z aplikacji mobilnej. To świadoma decyzja, która wynika z kilku kluczowych przesłanek – przede wszystkim z troski o komfort i rzeczywiste potrzeby użytkowników. Obserwujemy bardzo wyraźny trend: już ponad 92% naszych klientów korzystających z bankowości elektronicznej wybiera wyłącznie aplikację mobilną. To właśnie dlatego rozwijamy ją jako główny i najbardziej efektywny kanał kontaktu z bankiem. Zmiana dotyczy wyłącznie nowych klientów. Wszyscy dotychczasowi użytkownicy nadal mają pełen dostęp do bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej. – tłumaczy Magdalena Grzelak, rzecznik prasowy banku.

Kontynuacja rynkowego trendu

Jak wynika z ostatnich danych zebranych przez Bankier.pl, w bankach przybywa klientów „mobile only”, czyli osób korzystających z konta tylko przez smartfony. W skali rynku jest to już blisko 19 milionów użytkowników (dane na IV kwartał 2024 r.), z kolei w Santander Consumer Banku niecałe 0,5 miliona klientów.

SCB wyjaśnia, że zmiany w regulaminie wynikają z chęci skupienia się na jednym kanale dostępu, co pozwoli na szybsze wdrażanie nowych funkcji i reagowanie na potrzeby klientów. „To również element szerszej transformacji cyfrowej, w ramach której sięgamy po nowoczesne, zwinne rozwiązania, zgodne z globalnymi standardami – model mobile only jest już powszechnie przyjęty w wielu europejskich instytucjach finansowych.” – dodaje rzecznik banku.

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (18)

dodaj komentarz
nierzad
zrezygnowac z santandera,niech sie wala
kocham_twierdze_krzyzowiec
Masakra, jeżeli zupełnie tą stronę wycofają to zamykam u nich konto.
estepan
Nie masz u nich konta bo Santander Consumer nie prowadzi kont. Masz konto w Santander Bank Polska, który nie zamyka bankowości internetowej.
knl111
"W trosce o komfort"? Bez jaj. Znacznie bardziej komfortowe jest jednak korzystanie z laptopa. I znacznie bezpieczniejsze niż przy aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Tyle, że smartfona posiada dziś nawet dziecko, a laptopa niestety nie każdy.
bha
Raczej Większość posiada w domu już laptopa lub kompa.Pytanie zasadnicze brzmi,,Tylko czemu klientom w XXI w. takie posunięcia i ruchy na rynku firm nie dają i nie pozostawią żadnego prawa do wyboru?!.A może klienci nie chcą tego może im ta droga nie odpowiada nie daje już żadnego pola wyboru.
bha
A gdzie danie klientowi jakiegoś prawa wyboru?. Naprawdę to już jest przesada.
samsza
Banku nie stać ?, a co to za problem ?
samsza
Powiedzmy, że jakaś firma czy urząd ma paczkę przelewów do wysłania, rozumiem że zrobią to mobilnie i że jest to dla nich ułatwienie ?

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki