Za niecały miesiąc nowi klienci Santander Consumer Banku nie będą już otrzymywać dostępu do bankowości internetowej. Z nowego regulaminu usług wynika, że z serwisu www skorzystają tylko osoby, które zawarły odpowiednią umowę przed 25 czerwca br.


Santander Consumer Bank wprowadza nowy „Regulamin świadczenia usług bankowości elektronicznej”, który zacznie obowiązywać od 25 czerwca 2025 r. W dokumencie znajdziemy zapis mówiący o tym, że dostęp do bankowości internetowej mogą otrzymać tylko osoby, które zawarły umowę o bankowość elektroniczną lub umowę o limit kredytowy i kartę przed 25.06.2025 r. Wynika z tego, że nowi klienci będą mogli korzystać z usług SCB tylko przez aplikację mobilną.
Klienci wolą aplikację
Santander Consumer Bank tłumaczy nadchodzące zmiany zachowaniami samych użytkowników, którzy chętniej korzystają z aplikacji mobilnej. Co istotne, zapisy nie będą dotyczyć obecnych klientów - oni zachowają aktywny dostęp do bankowości internetowej.
Zdecydowaliśmy się wprowadzić zmianę w dostępie do bankowości elektronicznej dla nowych klientów – od 25 czerwca 2025 naszym nowym klientom będziemy proponować korzystanie wyłącznie z aplikacji mobilnej. To świadoma decyzja, która wynika z kilku kluczowych przesłanek – przede wszystkim z troski o komfort i rzeczywiste potrzeby użytkowników. Obserwujemy bardzo wyraźny trend: już ponad 92% naszych klientów korzystających z bankowości elektronicznej wybiera wyłącznie aplikację mobilną. To właśnie dlatego rozwijamy ją jako główny i najbardziej efektywny kanał kontaktu z bankiem. Zmiana dotyczy wyłącznie nowych klientów. Wszyscy dotychczasowi użytkownicy nadal mają pełen dostęp do bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej. – tłumaczy Magdalena Grzelak, rzecznik prasowy banku.
Kontynuacja rynkowego trendu
Jak wynika z ostatnich danych zebranych przez Bankier.pl, w bankach przybywa klientów „mobile only”, czyli osób korzystających z konta tylko przez smartfony. W skali rynku jest to już blisko 19 milionów użytkowników (dane na IV kwartał 2024 r.), z kolei w Santander Consumer Banku niecałe 0,5 miliona klientów.
SCB wyjaśnia, że zmiany w regulaminie wynikają z chęci skupienia się na jednym kanale dostępu, co pozwoli na szybsze wdrażanie nowych funkcji i reagowanie na potrzeby klientów. „To również element szerszej transformacji cyfrowej, w ramach której sięgamy po nowoczesne, zwinne rozwiązania, zgodne z globalnymi standardami – model mobile only jest już powszechnie przyjęty w wielu europejskich instytucjach finansowych.” – dodaje rzecznik banku.