Klienci z całej Polski zgłaszali awarię systemu płatności, która uniemożliwiała płatności kartą. Terminale Polskich ePłatności nie działały, a transakcje kartami Visa i Mastercard były odrzucane. Firma uporała się z problemami. „Obecnie systemy działają już prawidłowo” – poinformowała spółka.


We czwartkowe popołudnie (6 marca) użytkownicy zaczęli zgłaszać trudności w płaceniu kartami w sklepach i punktach usługowych. Jeden z czytelników Bankier.pl wysłał wiadomość na adres Alert.Bankier.pl z informacją, że nie mógł zapłacić kartą w sklepie spożywczym za pośrednictwem terminalu należącego do firmy Polskie ePłatności.
"Bez gotówki musiałbym zostawić zakupy" – podsumował czytelnik.
W mediach społecznościowych pojawiło się wiele komentarzy na temat awarii. „Kotlina Kłodzka też nie działa. Szkoda, że my piszemy o awariach, a PEP milczy” – napisał jeden z internautów. Inny dodał: „Czyli nie tylko u mnie awaria?”. Użytkownicy z różnych regionów Polski informują o braku możliwości dokonania transakcji kartami za pośrednictwem terminali Polskich ePłatności: „Ruda Śląska też nie działa”, „U mnie również problem, Łódź”.
– W dniu 06 marca 2025 w godzinach między 10:26 a 11:24 wystąpiły utrudnienia w pracy naszych terminali. Obecnie wszystkie systemy działają już prawidłowo. Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację – poinformowały Polskie ePłatności.
Serwis Downdetector.pl, monitorujący działanie usług cyfrowych, pokazywał wzmożoną liczbę zgłoszeń dotyczących problemów z kartami Visa. Rosła również liczba problemów z płatności kartami Mastercard.


„(...) Mamy dwa terminale - oba problem z połączeniem i Blik też nie działa” – czytamy w kolejnych wpisach pojawiających się na oficjalnym profilu firmy na portalu społecznościowym.
Przeczytaj także
Polskie ePłatności w odpowiedzi na wiadomość redakcji Bankier.pl wydały oficjalne oświadczenia w tej sprawie, w którym poinformowały, że po blisko godzinnych utrudnienia wszystkie systemy zostały naprawione i działają prawidłowo.
DF