REKLAMA

Awantury o bilety przed Muzeum Auschwitz? Placówka zmienia zasady wejścia

2025-04-26 16:00
publikacja
2025-04-26 16:00

Muzeum Auschwitz, ze względu na rosnącą liczbę odwiedzających, od 1 maja zmienia niektóre zasady wejścia na jego teren. Bezpłatne karty wstępu dla odwiedzających bez przewodnika będą dostępne wyłącznie w internecie – podała placówka.

Awantury o bilety przed Muzeum Auschwitz? Placówka zmienia zasady wejścia
Awantury o bilety przed Muzeum Auschwitz? Placówka zmienia zasady wejścia
fot. Pixabay / / Pexels

„W ostatnim czasie obserwujemy dynamiczny wzrost liczby odwiedzających. W pierwszych czterech miesiącach tego roku frekwencja zbliża się, a czasami nawet przekracza, tę z analogicznego okresu rekordowego roku 2019. Wprowadzane zmiany służą przede wszystkim zapewnieniu komfortu i bezpieczeństwa osób wchodzących do muzeum i zwiedzających historyczny teren” – powiedział Andrzej Kacorzyk, wicedyrektor placówki, który odpowiada za obsługę odwiedzających.

Rzecznik muzeum Bartosz Bartyzel podkreślił, że wielokrotnie zdarzały się sytuacje, iż odwiedzający bez jakiejkolwiek rezerwacji byli „w ciemno” przywożeni do miejsca pamięci przez różne firmy. Pobierały one wysoką opłatę, wielokrotnie przekraczającą koszt samodzielnego dojazdu pociągiem czy autobusem.

„Osoby te w grupach nawet kilkudziesięcioosobowych były dołączane do kolejki po darmowe karty wstępu. De facto możemy mówić co najmniej o wprowadzaniu ludzi w błąd. Co więcej, w sytuacji wyczerpania się kart wstępu firmy te za brak możliwości wejścia winę zrzucały na muzeum. Skutkowało to pretensjami odwiedzających kierowanymi bezpośrednio do nas” – powiedział Bartyzel.

Paweł Sawicki z biura prasowego muzeum oznajmił, że od 1 maja bezpłatne karty wstępu dla odwiedzających bez przewodnika będą dostępne wyłącznie w internecie na oficjalnej stronie visit.auschwitz.org. „Nie będą one dostępne na miejscu w muzeum. Ich rezerwacja będzie możliwa od 90 do 7 dni przed planowanym terminem wizyty” – powiedział.

Od maja do września osoby z bezpłatnymi kartami wstępu będą mogły wchodzić do muzeum od godziny 17. Dotyczyło to będzie zarówno terenu byłego obozu Auschwitz I, jak i Auschwitz II-Birkenau.

W punkcie obsługi odwiedzających będą dostępne wyłącznie karty wstępu na zwiedzanie z przewodnikiem dla osób indywidualnych na dany dzień.

Paweł Sawicki powiedział, że zmiana dotyczy też grup zorganizowanych: po dokonaniu rezerwacji nie będzie możliwości zwiększenia liczby osób zwiedzających w danej grupie.

W ubiegłym roku muzeum zwiedziło 1,83 mln osób, najwięcej od czasu pandemii Covid-19. Przed nią liczba ta przekraczała 2 mln osób. Rekordowa była w 2019 roku. Wówczas Miejsce Pamięci zwiedziło 2,32 mln osób. (PAP)

szf/ dki/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
emigrant40
Cytuje :
,, Rzecznik muzeum Bartosz Bartyzel podkreślił, że wielokrotnie zdarzały się sytuacje, iż odwiedzający bez jakiejkolwiek rezerwacji byli „w ciemno” przywożeni do miejsca pamięci przez różne firmy. Pobierały one wysoką opłatę, wielokrotnie przekraczającą koszt samodzielnego dojazdu pociągiem czy autobusem.,, koniec cytatu.
Cytuje :
,, Rzecznik muzeum Bartosz Bartyzel podkreślił, że wielokrotnie zdarzały się sytuacje, iż odwiedzający bez jakiejkolwiek rezerwacji byli „w ciemno” przywożeni do miejsca pamięci przez różne firmy. Pobierały one wysoką opłatę, wielokrotnie przekraczającą koszt samodzielnego dojazdu pociągiem czy autobusem.,, koniec cytatu.
Na razie wielka zagadką dla mnie pozostaje co też Pan miał na myśli mówiąc o przywożeniu ludzi ,, w ciemno,, Może przypomnę że dla odwiedzających sa 2 opcje , pierwsza to zarezerwować bilet online, ale jeżeli ktoś zdecyduje się niewystarczająco wcześnie na odwiedzenie muzeum a chce to zrobić w wygodnym dla siebie terminie to pozostaje mu opcja druga czyli przyjazd do Muzeum i zakup biletu w kasie znajdującej się na terenie Muzeum. Może jestem w błędzie ale pewnie kasa biletowa została uruchomiona po to żeby takowe bilety sprzedawać więc chyba nic w tym dziwnego (przynajmniej dla mnie, dla Pana pewnie jest to dziwne) że ludzie przyjeżdżają do Muzeum i chcą po prostu kupić bilet w kasie . Panie Bartyzel co w tym jest ciemnego? Co w tym dziwnego że kasa sprzedaje bilety ludziom którzy przyjechali bez uprzedniej rezerwacji, nie po to jest ta kasa? Inna spraw że biletów tych często brakuje , w mojej opinii dzieje się tak dlatego ze osoba odpowiedzialna za obsługę klienta w osobie Pana Kacorzyka po prostu mówiąc delikatnie niezbyt efektywnie wykonuje swoje obowiązki, ale o tym jeszcze napiszę na końcu.
Co do opłat przekraczających koszty przyjazdu samodzielnego pociągiem czy autobusem to już można boki zrywać ze śmiechy. Informuje Pana na wypadek jakby Pan nie wiedział że zawsze taksówka lub samochód wynajęty ( najczęściej Mercedes van 8 osób) zawsze będzie droższy i to kilkakrotnie od komunikacji miejskiej. Nawet jeszcze jestem w stanie poinformować Pana dlaczego, otóż pociąg lub autobus komunikacji miejskiej nie jeżdżą po centrum miast od hotelu do hotelu lub od mieszkania do mieszkania i nie odbierają pasażerów spod drzwi , również rzadko kiedy komunikacja publiczna zawozi pasażerów dokładnie pod drzwi wskazanego adresu a już chyba przenigdy komunikacja publiczna nie czeka na nikogo w miejscu docelowym aż pasażer załatwi co miał załatwić i zabierze go spowrotem do miejsca skąd go zabrała .
Wziąwszy pod uwagę powyższe dla mnie nie jest dziwne że firmy przywożące ludzi do Muzeum pobierają za swoje usługi nawet kilkakrotnie więcej niż transport publiczny. Może jeszcze żeby wyczerpać temat to dodam że chyba Pan wie że zdecydowana większość odwiedzających to osoby zagraniczne którym nawet by nie przyszło do głowy skorzystać z komunikacji miejskiej ze względu na nieporównywalna wygodę i komfort transportu prywatnego . Miło że troszczy się pan o zagranicznych turystów ale sądze że ciężko będzie przekonać ich do korzystania z komunikacji miejskiej na dojazd do Muzeum, no ale zawsze może Pan próbować. Ja wożę turystów głownie zagranicznych do Muzeum od naprawdę dawna i jeszcze nie słyszałem od nich skargi na wysokie ceny przejazdu, dlatego jestem troszkę zdziwiony i zaskoczony że Pan o tym wspomina.
Cytat:
„Osoby te w grupach nawet kilkudziesięcioosobowych były dołączane do kolejki po darmowe karty wstępu. De facto możemy mówić co najmniej o wprowadzaniu ludzi w błąd. Co więcej, w sytuacji wyczerpania się kart wstępu firmy te za brak możliwości wejścia winę zrzucały na muzeum. Skutkowało to pretensjami odwiedzających kierowanymi bezpośrednio do nas” – powiedział Bartyzel.
O jakim wprowadzaniu ludzi w błąd Pan mówi? Jest Pan w stanie zarzucić komus kłamstwo lub oszustwo i jeszcze to udowodnić? Co w tym dziwnego ze kilkadziesiąt osób przyjedzie autobusem do Muzeum i chce dostać darmowe bilety? Przecież takowe Muzeum wydaje w kasie więc co tu dziwnego lub nienaturalnego??? Co w tym dziwnego ze w sytuacji wyczerpania się puli biletów ludzie maja pretensję do Muzeum. Zapytam kolokwialnie: a do kogo maja mieć pretensję ? maja się pożalić na stacji Orlen albo na dworcu głównym w okienku?. Skoro jest osoba odpowiedzialna za obsługę klientów to w jej kompetencjach jest obsługa takiej ilości osób jaka przyjedzie do muzeum a Wy robicie cos wręcz odwrotnego ,na razie ograniczacie ludziom dostęp , bo czym jest zmiana zasad wydawania darmowych kart wstępu jak nie ograniczaniem dostępu ludziom którzy nie są w stanie z wystarczającym wyprzedzeniem zabukować bilet online.
Cytat:
,,W pierwszych czterech miesiącach tego roku frekwencja zbliża się, a czasami nawet przekracza, tę z analogicznego okresu rekordowego roku 2019. Wprowadzane zmiany służą przede wszystkim zapewnieniu komfortu i bezpieczeństwa osób wchodzących do muzeum i zwiedzających historyczny teren”
Warto przypomnieć że w 2019 r funkcjonowało stare wejście do Muzeum od strony ul. S.Leszczyńskie teraz funkcjonuje nowe bardziej przestronne i przystosowane do obsługi większej ilości odwiedzających niż to stare, jest nawet tunel pod droga dla wygody odwiedzających , czyli jest zmodernizowana infrastruktura dla większej liczby odwiedzających a pomimo to decydujecie się na utrudnienia w dostępie do kart wstępu tłumacząc to komfortem i bezpieczeństwem. Komfort to odwiedzający będą mieli wtedy jak nikt kto przyjedzie nie zostanie odesłany spowrotem bez możliwości zwiedzania. W sytuacji nawet nie zwiększenia liczby odwiedzających ale takiej jak już była w 2019 r Wy nie potraficie obsłużyć odwiedzających , na widok tworzących się kolejek potraficie tylko wystawić tabliczke ,,brak biletów ,, tyle to dozorca potrafi zrobić a od osoby odpowiedzialnej za obsługę klientów wymagało by się czegoś więcej a nie tylko ograniczania ludziom dostępu i tłumaczenia tego komfortem i bezpieczeństwem.
Pozdrawiam
emigrant40
Szanowny Panie Rzeczniku , dziękuję za dobra zabawę jaka dostarcza Pan czytelnikom swoimi wypowiedziami, czasem naprawdę można się szczerze uśmiać czytając niektóre wypowiedzi i tak było tym razem w moim odczuciu

Powiązane: Kultura i sztuka - kina, teatry, muzea, galerie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki