Jak podano, sprzedaż do podmiotów powiązanych wyniosła 705,2 mln zł, tj. o 190,1 mln zł więcej w stosunku do pierwszego kwartału 2021 r. Sprzedaż ta stanowiła 88,5 proc. sprzedaży ogółem wobec 90,2 proc. w analogicznym okresie 2021 r.
Koszty wytworzenia na jednostkę wyrobu wzrosły o 27,7 proc. rdr, przy czym koszty surowców i materiałów bezpośrednich na jednostkę wyrobu za pierwszy kwartał 2022 r. wzrosły o 37,6 proc.
Spółka podała w raporcie, że nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży swoich produktów w Ukrainie, Rosji ani na Białorusi. Niektóre surowce wykorzystywane w produkcji w fabryce w Dębicy są pozyskiwane z obszaru dotkniętego konfliktem, jednak spółka na bieżąco współpracuje z centrami zakupowym Goodyear w celu redukcji ryzyka związanego z niedostępnością surowców i zapewnienia alternatywnych źródeł dostaw.(PAP Biznes)
pel/ ana/