Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Pepco liderem. Dla 86 proc. Polaków to główny sklep odzieżowy

Pepco jest liderem na polskim rynku odzieżowym, wybieranym przez 86 proc. Polaków jako główny sklep odzieżowy - wynika z badania firmy badawczej PMR Market Experts.

fot. Grand Warszawski / Shutterstock

"Popularność sieci niespożywczych, takich jak właśnie Pepco, Action czy KiK, wynika przede wszystkim z przystępnych cen oraz szerokiego asortymentu. Klienci coraz częściej kierują się korzystnymi ofertami, co sprzyja dynamicznemu rozwojowi dyskontów oferujących wielobranżowy asortyment" - napisano.

reklama

Autorzy badania podają, że obok dyskontów, na popularności zyskują także sklepy multiasortymentowe.

"Marki takie jak Empik, TK Maxx czy Halfprice przyciągają klientów możliwością zakupu szerokiego wachlarza produktów w jednym miejscu. Dzięki zróżnicowanej ofercie, sklepy te stają się coraz częściej odwiedzane przez konsumentów, którzy doceniają wygodę zakupów w jednym punkcie. Multibrandy stają się synonimem nowoczesnych centrów zakupowych, gdzie klienci mogą znaleźć zarówno odzież, jak i inne produkty codziennego użytku" - napisano.

W raporcie napisano, że sieci odzieżowo-obuwnicze, takie jak Sinsay i Reserved, nie pozostają w tyle.

"Oferując różnorodność kategorii produktowych, w tym wyposażenie wnętrz, starają się przyciągnąć szeroką gamę klientów. Rozszerzenie oferty o nowe kategorie produktów jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy coraz bardziej cenią sobie kompleksowe podejście do zakupów" - napisano.

PMR pisze, że w ostatnich latach rosnącą popularnością cieszą się także sklepy z odzieżą używaną, czyli second-handy.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

"To trend, który zyskuje na sile z wielu powodów. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy z drugiej ręki nie tylko z uwagi na oszczędność, ale także z powodu rosnącej świadomości ekologicznej' - napisano.

"Jednakże, ten trend ma również swoje konsekwencje dla rynku odzieżowego – coraz większa popularność ubrań używanych prowadzi do spadku sprzedaży tych nowych, co negatywnie wpływa na ogólną wartość rynku. Firmy z tej branży muszą zatem dostosować swoje strategie do zmieniających się preferencji konsumentów, aby utrzymać konkurencyjność w obliczu rosnącego segmentu odzieży używanej" - napisano. (PAP Biznes)

map/ gor/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty