Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

MOL przemalował stacje Lotosu. Teraz kolej na rebranding stacji franczyzowych

, aktualizacja: 2024-06-14 11:52

Wszystkie stacje własne spółki MOL Polska – 273 lokalizacje – zmieniły już barwy na docelowe - poinformował w piątek MOL Polska. Kolejnym krokiem będzie rebranding przeszło stu stacji franczyzowych i rozwój punktów z ofertą gastronomiczną i spożywczą - Fresh Corner.

fot. Aleksiej Witwicki / FORUM

"Mamy za sobą ważny etap. W nieco ponad rok, a do tego pół miesiąca przed pierwotnie zakładanym terminem, zmieniliśmy barwy prawie trzech czwartych sieci - wszystkich naszych stacji własnych (...) Osiągnęli tak duże tempo pomimo wyzwań, których przy procesach inwestycyjnych nie brakuje, a wynikających przede wszystkim z faktu, że każda stacja wymagała indywidualnego i elastycznego podejścia – powiedział cytowany w komunikacie prezes MOL Polska Richard Austen.

reklama

Spółka dodała, że wszystkie stacje własne, czyli 273 lokalizacje działają już w docelowych barwach. "Tym samym ok. 70 proc. sieci spółki operuje pod marką MOL" - wskazano. "Kolejnym istotnym krokiem będzie rebranding przeszło stu stacji franczyzowych" - poinformował MOL Polska. "Wciąż ok. 30 proc. sieci, które czeka zmiana barw" - wskazała.

Do naszej sieci dołączyli w ostatnim czasie nowi partnerzy franczyzowi, których stacje od razu przeszły rebranding. Pierwsze obserwowane przez nas efekty są bardzo obiecujące, ponieważ po zmianie marki widzimy w tych lokalizacjach wzrosty sprzedaży rzędu 20-30 proc." – podkreślił dyrektor ds. rynku detalicznego w MOL Polska Piotr Pyrich.

MOL Polska zwrócił uwagę, że wizualizacje nowego wyglądu stacji opracowywane były przez cztery wyspecjalizowane agencje – trzy z Polski i jedną z Włoch. "Same prace na stacjach realizowane były przez kilkadziesiąt lokalnych przedsiębiorstw remontowych, współpracujących z zespołem ekspertów MOL Polska" - podała firma.

MOL Polska poinformował również, że będzie rozwijać sieć punktów koncepcyjnych Fresh Corner, "oferujących pełną ofertę spożywczą i gastronomiczną MOL nie tylko kawę i hot-dogi czy marki własne" - zaznaczył.

Obecnie w sieci MOL Polska działa 51 konceptów Fresh Corner, a do końca roku spółka chce mieć łącznie 69 punktów na terenie całego kraju.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

"To niektóre z działań, które pozwolą temu segmentowi osiągać do 2030 r. wynik EBITDA w wysokości 1 mld dol. rocznie" - podkreślił koncern.

Grupa MOL to międzynarodowy koncern działający w sektorach naftowym, gazowym, petrochemicznym i detalicznym, z siedzibą w Budapeszcie na Węgrzech. Grupa poinformowała, że działa w ponad 30 krajach, gdzie zatrudnia łącznie 25 tys. osób.

Dodał, że ma trzy rafinerie i dwa zakłady petrochemiczne w ramach zintegrowanego łańcucha dostaw na Węgrzech, Słowacji i w Chorwacji oraz sieć blisko 2400 stacji paliw w 10 krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej. Spółka podkreśla, że ma bogate doświadczenie w działalności poszukiwawczo-wydobywczej. Jak podano, firma prowadzi produkcję w 7 krajach i posiada aktywa w 10 kolejnych.

W ramach jednego ze środków zaradczych wyznaczonych przez Komisję Europejską jako warunek fuzji Orlenu z Grupą Lotos, MOL nabył 410 stacji paliw Grupy Lotos w Polsce.

"Wejście na rynek polski traktujemy, jako pierwszy krok. Docelowo chcemy zająć tu silną drugą pozycję, a do tego będziemy potrzebowali wzmocnić naszą sieć o kolejnych ok. 100 stacji. Nie narzucamy sobie deadline’u, najważniejsze dla nas teraz jest wprowadzanie marki i oferty dla klientów oraz partnerów i franczyzobiorców" - powiedział PAP w maju ubiegłego roku prezes MOL Polska Richard Austen. (PAP)

autorka: Anna Bytniewska

ab/ drag/

Źródło: PAP
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty