Strategia ML System zakłada uruchomienie seryjnej produkcji innowacyjnych szyb fotowoltaicznych z powłokami kwantowymi Quantum Glass, 2D Glass, Active Glass. Cele obejmują ponadto rozwój spółki oparty o dotychczasowe produkty i rynki zbytu z obszaru BIPV (systemów fotowoltaicznych zintegrowanych z budynkami) i PV (klasycznych modułów fotowoltaicznych) oraz dalsze prace B+R zmierzające do komercjalizacji innowacyjnych produktów w obszarze szkła fotowoltaicznego.
"W wyniku realizacji założeń strategii, zarząd ML System oczekuje osiągnięcia w 2024 r. przychodów ze sprzedaży na poziomie powyżej 400 mln zł oraz dalszej poprawy rentowności" - podano w komunikacie.
W 2019 roku ML System wypracował 93,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (-24 proc. rdr), 14 mln zł EBITDA (-4 proc. rdr) oraz 3,5 mln zł zysku netto wobec 5,7 mln zł rok wcześniej.
Spółka planuje przeznaczyć na inwestycje w latach obowiązywania strategii ok. 159-216 mln zł, z czego ok. 90-147 mln zł na rozwój projektu Active Glass, 26 mln zł na rozwój projektu 2D Glass, 18 mln zł na dokończenie projektu Quantum Glass oraz 25 mln zł na infrastrukturę magazynowo-logistyczną. Jak podano, wskazane wydatki nie obejmują planowanych inwestycji w zakresie projektów B+R.
"Zarząd spółki przewiduje, że wydatki inwestycyjne zostaną sfinansowane ze środków własnych, z otrzymanych i planowanych grantów oraz za pomocą kredytów bankowych i instrumentów dłużnych, w tym umów leasingowych" - podano w komunikacie.
"Dodatkowo spółka zamierza wyemitować do 1,5 mln akcji, stanowiących do 21 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym" - dodano.
Zarząd oczekuje, że pozyska z emisji akcji docelowo ok. 133 mln zł, które zostaną przeznaczone głównie na finansowanie projektu Active Glass.
Emisja akcji zostanie przeprowadzona w dwóch etapach: emisji publicznej w trybie bezprospektowym do 730 tys. akcji oraz emisji publicznej w trybie prospektowym do 770 tys. akcji.
ML System to spółka technologiczna, specjalizująca się w tworzeniu, projektowaniu i produkowaniu systemów opartych na technologii ogniw fotowoltaicznych (PV), w tym zintegrowanych z budynkami (BIPV), służących do generowania energii elektrycznej z nasłonecznienia.
Głównymi odbiorcami produktów są firmy specjalizujące się w fotowoltaice, fotowoltaice zintegrowanej z budynkami, producenci stolarki otworowej i fasadowej, firmy specjalizujące się w zespalaniu szkła i produkcji okien dla branży automotive. (PAP Biznes)
sar/ ana/