Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Grzywna dla administratora Booking.com

Węgierski Urząd Konkurencji Gospodarczej (GVH) ukarał grzywną wysokości 2,5 mld forintów (7 mln euro) operatora portalu Booking.com, zakazując mu dalszego stosowania agresywnych metod sprzedaży – poinformował Urząd we wtorek.

fot. PASCAL ROSSIGNOL / Reuters

GVH uzasadnił swą decyzje tym, że Booking.com stosował nieuczciwą praktykę handlową wobec klientów, ponieważ m.in. myląco ogłaszał możliwość darmowego anulowania rezerwacji, a także wywierał presję psychologiczną, by wymusić jak najszybszą rezerwację.

reklama

Urząd podkreślił, że portal informował o „możliwości bezpłatnego zrezygnowania z rezerwacji”, podczas gdy w rzeczywistości możliwość ta w wielu wypadkach istniała tylko przez ograniczony czas. Jednocześnie cena za ten sam hotel bez możliwości „darmowej rezygnacji” była niższa, a więc wybierający tę opcję mieli jej cenę wbudowaną w opłatę.

Za naruszenie prawa Urząd uznał też to, że na stronie internetowej Booking.com na każdym etapie rezerwacji wyświetlano ostrzeżenia w rodzaju: „Tę ofertę oglądają teraz jeszcze 32 osoby” lub „W ciągu ostatniej doby 17 razy zarezerwowano tu nocleg”. Według GVH mogło to wywierać presję na klienta, zakłócając proces podejmowania decyzji.

W przypadku obu tych praktyk Urząd zakazał ich dalszego stosowania.

Z Budapesztu Małgorzata Wyrzykowska

Źródło: PAP
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty