"Osiągnięcie tych celów będzie możliwe dzięki dalszej ekspansji sieci sprzedaży, rozwojowi nowoczesnych kanałów dystrybucji, wdrażaniu cyfrowych narzędzi wspieranych sztuczną inteligencją oraz umacnianiu pozycji Grodna jako partnera transformacji energetycznej w Polsce" - napisano w komunikacie.
"Konsekwentna cyfryzacja procesów, automatyzacja i robotyzacja logistyki, rozwój oferty o wysokiej wartości dodanej oraz efektywne zarządzanie kosztami pozwolą zwiększać skalę działalności bez proporcjonalnego wzrostu kosztów operacyjnych, a tym samym zapewnić satysfakcjonujące wyniki finansowe nawet przy dynamicznym wzroście sprzedaży i udziału w rynku" - dodano.
W ciągu pięciu lat spółka planuje przeznaczyć na inwestycje 120 mln zł.
Jak podano, środki te zostaną skierowane m.in. na rozwój infrastruktury logistycznej i handlowej, automatyzację procesów, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań cyfrowych oraz finansowanie nowych obszarów działalności.
Strategia Grodna, dystrybutora elektrotechniki, opiera się na pięciu filarach: obsługa klienta wspierana sztuczną inteligencją, inteligentna logistyka, partnerstwo w transformacji energetycznej, budowa ekosystemu współpracy oraz zrównoważony rozwój.
"Nowa strategia Grodna została zbudowana w oparciu o dwa kluczowe megatrendy, które w najbliższych latach będą kształtować gospodarkę i branżę elektrotechniczną: rewolucję sztucznej inteligencji oraz transformację energetyczną. Wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji pozwoli spółce zwiększyć efektywność operacyjną, automatyzować procesy i podnieść jakość obsługi klienta. Z kolei transformacja energetyczna otwiera przed Grodnem ogromne możliwości w zakresie rozwoju rynku, asortymentu i usług" - podała spółka.
W roku obrotowym 2024/25 grupa Grodno miała blisko 1,2 mld zł sprzedaży. (PAP Biznes)
pel/