W trakcie pandemii koronawirusa na świecie nie brakuje tzw. fake news-ów, czyli informacji, które nie są zgodne z rzeczywistością. W sieci pojawiają się teorie spiskowe dotyczące zarówno szczepionki na COVID-19, jak i opinie niekompetentnych osób wypowiadające się na tematy związane z wirusem. W związku z tym, od przyszłego miesiąca Google postanowił wprowadzić nową zasadę w polityce dotyczącej wyświetlania reklam na swoich platformach, informuje CNBC.
Przykładowo, na podstawie zmian w polityce reklamowej amerykańskiego giganta, Google zablokuje wszystkie reklamy wyświetlające się na danej stronie internetowej jeżeli w publikowanych treściach znajdą się nieprawdziwe informacje o koronawirusie.Tym samym wydawca nie otrzyma pieniędzy za wyświetlanie reklam.
W sieci możemy spotkać się z fałszywymi doniesieniami m.in. o tym, że Bil Gates stworzył COVID-19 oraz, że wirus jest bronią biologiczną wyprodukowaną przez Chiny, czytamy przykłady fake news-ów na portalu CNBC.
DF