Agencja podaje, że włoska grupa Prada podpisała z amerykańskim Capri Holdings, właścicielem Versace, umowę kupna, która mówi o przejęciu 100 proc. udziałów. Transakcja została zatwierdzona przez zarządy Prada SpA i Capri Holdings, a jej zamknięcie jest spodziewane w drugiej połowie 2025 r.
Prada w specjalnym oświadczeniu potwierdziła w czwartek, że nabyła 100 proc. udziałów w Versace za 1,25 mld euro (około 1,375 mld dol.), ale kwota ta może ulec korekcie po ostatecznym sfinalizowaniu transakcji.
Jak pisaliśmy w marcu, źródła zaznajomione z dyskusjami podają, że początkowa cena wywoławcza Capri wynosząca 3 miliardy euro za Versace oraz zainteresowanie innych potencjalnych nabywców przedłużyły negocjacje.
Prezes zarządu i dyrektor generalny Prada Group (oraz prywatnie mąż Mucii Prady), Patrizio Bertelli, przekazał: "Z przyjemnością witamy Versace w Prada Group i otwieramy nowy rozdział dla marki, z którą dzielimy niezachwiane zaangażowanie na rzecz kreatywności, dbałości o produkty i silnego dziedzictwa kulturowego".
Firma przygotowuje się do zmiany pokoleniowej, ponieważ Miuccia Prada i Patrizio Bertelli planują przekazać stery swojemu synowi, Lorenzo Bertelliemu.
Prada, marka znana z minimalizmu, będzie miała w portfelu Versace, włoskiego potentata modowego słynącego ze stylu bogatego, wyrazistego i barokowego. W ten sposób Prada, obserwująca dotąd spowolnienie na towary luksusowe, chce poszerzyć swoją klientelę i wzmocnić pozycję jako największa grupa modowa we Włoszech.
Przejęcie poprzedziło marcowe ustąpienie Donatelli Versace, siostry zamordowanego w 1997 roku założyciela firmy Gianniego Versace, ze stanowiska dyrektor kreatywnej. Jej następcą zostało Dario Vitale z Miu Miu, marki wchodzącej w skład portfolio Prady.
Obie marki mają wieloletnie tradycje
Mario Prada założył w 1913 roku markę Prada w Mediolanie, początkowo specjalizującą się w luksusowej galanterii skórzanej. Po jego śmierci firmę przejęła jego córka Luisa, a następnie wnuczka Miuccia, która wraz z Patrizio Bertellim doprowadziła do jej międzynarodowego sukcesu. W latach 80. i 90. Prada rozszerzyła swoją ofertę o odzież, akcesoria i nowe linie, takie jak wspomniane Miu Miu i Prada Sport, zdobywając prestiżowe nagrody i otwierając butiki na całym świecie. W kolejnych dekadach firma wprowadziła na rynek perfumy, okulary oraz inne produkty luksusowe.
Prada Prada ma 250 sklepów w 65 krajach świata, obecnie produkuje pod markami: Prada, Miu Miu, Church’s, Car Shoe i Marchesi 1824.
Versace założył w 1978 roku w Mediolanie Gianni Versace. Marka skupiała się na kolekcji damskiej, jednak 4 lata później poszerzyła swoje portfolio o akcesoria oraz dodatki do domu. Pierwszy butik Versace poza Włochami został otwarty w Glasgow w 1991 roku.
Obecnie marka posiada nie tylko swoje własne firmy, takie jak Immagine, Diver, Giver i Bavers, ale również współpracuje z najlepszymi partnerami na rynku - Ermenegildo Zegna, ITTIERRE, Les Copains, Ruffo, Allegri, Sergio Rossi, Cesare Paciotti, Rosenthal AG, Italocremona.
KWS