Wskazano, że suma finansowania przyznanego przez banki jest wyższa niż dotychczas wykorzystywane przez Empik linie kredytowe.
Pozyskane finansowanie ma wesprzeć rozwój grupy. Strategia spółki na kolejne lata zakłada wzrost w ramach omnikanałowego ekosystemu, ekspansję sieci stacjonarnej w różnorodnych formatach oraz wzrost w kanale online, którego dźwignią jest Empik marketplace (EmpikPlace).
Do filarów strategii należy również dalszy rozwój Empik Premium, oferty Retail Media oraz rozwój usług dodatkowych. Strategia zakłada również kontynuację inwestycji w technologię, rozbudowę łańcucha dostaw oraz koncentrację na inicjatywach z obszaru zrównoważonego rozwoju.
"Pierwsza połowa tego roku również pozytywnie nastraja nas na kluczowe sprzedażowo drugie półrocze – zarówno na Empik. com, jak i w sieci fizycznej, gdzie wyniki przekraczają zakładane tempo wzrostu. To dla nas ważny sygnał i solidna baza do dalszego rozwoju, który teraz wesprze dodatkowe finansowanie pozyskane od wiodących instytucji bankowych" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym dyrektor finansowy spółki, Piotr Świątek. (PAP Biznes)
mcb/ gor/