Jak buduje się internetowe społeczności? Coraz częściej podstępem. We wtorek dziw wielu miejscach w internecie pojawiła się rzekoma obietnica linii lotniczej Wizz Air o tysiącach darmowych biletów dla osób, które powiększą grono fanów przewoźnika w serwisie Instagram.



Dla pierwszych (według obecnej, popołudniowej wersji) 20 tysięcy (we wtorek rano poprzeczka ustawiona była znacznie niżej) obserwatorów mamy po 2 darmowe bilety lotnicze na dowolnie wybranej trasie - głosi komunikat na jednym z kont na Instagramie. Jego założyciel przygotował profil tak, by do złudzenia przypominał początek obecności przewoźnika w tym społecznościowym serwisie. Jest tu ledwie kilka zdjęć, a całość mogłaby wskazywać na zabawę mającą zachęcać fanów Wizz Air do aktywności również w tym kanale. Jak widać po liczbie "followersów" (obecnie ponad 13 tysięcy) wielu uwierzyło w obietnicę darmowych lotów.
Wizz Air aktywnie odnosi się do tej akcji poprzez inne kanały społecznościowe, cierpliwie ostrzegając wymieniających się tą informacją użytkowników przed oszustwem. - To oszustwo, które zostało przez nas oficjalnie zgłoszone - odpisał przewoźnik m.in. na Twitterze. O handlu fanami w mediach społecznościowych pisaliśmy już kilka lat temu. O popularnych formach oszustwa w mediach społecznościowych - na przykładzie Facebooka - na łamach Bankier.pl pisze dzisiaj redaktor Michał Kisiel.
Komentarz Wizz Air
Wizz Air oświadcza, iż nie jest właścicielem żadnego z kont na portalu społecznościowym Instagram. Powstało kilka fałszywych kont, obiecujących darmowe loty liniami Wizz Air. Przewoźnik podjął stosowne kroki by sprawę wyjaśnić i konta są systematycznie usuwane z serwisu.
Wszystkie aktualne informacje dotyczące promocji oraz oferty Wizz Air można znaleźć na stronie wizzair.com, profilu na Facebooku lub na oficjalnym koncie przewoźnika na Twitterze. Zakładający fałszywe konta na portalach społecznościowych zapominają, że dzięki atrakcyjnym cenom Wizz Air, nikt nie potrzebuje oferty lotów za darmo.
mwc