Mimo że media coraz częściej przynoszą optymistyczne informacje o stanie gospodarki, to Polacy nie widzą poprawy bieżącej sytuacji - wynika z najnowszej edycji badania TNS Consumer Index. Nie zmienia się także ich wizja najbliższej przyszłości - nastroje pozostają bez znaczących zmian.
TNS Consumer Index to prowadzone od 1994 roku badanie, w którym w takiej samej postaci i kolejności zadaje się respondentom pytania dotyczące oceny bieżącej sytuacji swojego gospodarstwa domowego i kraju. W sierpniowej edycji badani nieco gorzej niż miesiąc wcześniej ocenili aktualną sytuację gospodarczą w kraju, a pozostałe elementy wskaźnika pozostały na niemal niezmienionym poziomie. TNS Consumer Index wyniósł -29,1 wobec -29,2 w lipcu.
Zmiany wartości TNS Consumer Index w 2013 roku
Źródło: TNS Consumer Index.
Postawy gospodarstw domowych kontrastują z tonem obowiązującym w mediach. Monitoring mediów pod kątem czterech kluczowych pojęć (koniunktura, popyt, zatrudnienie i inwestycje) pokazuje wyraźny wzrost pozytywnego sentymentu. Szczególnie wyraźny skok zanotował wskaźnik dotyczący wzmianek o tendencjach w zatrudnieniu - o 9 punktów.
MK


























































