Część podwodną kadłuba (o powierzchni około 3 tys. m kw.), burty (o powierzchni około 1,5 tys. m kw.) i przeładunkową rampę rufową zmyto pod wysokim ciśnieniem. Po usunięciu starych powłok farb i korozji, kadłub został pomalowany. Pas zmiennego zanurzenia pokryto specjalną farbą Glassfl, która tworzy powłokę odporną na ścieranie, uderzenia i na oddziaływanie wody morskiej. Prace remontowe na doku objęły też m. in. naprawę stępki przechyłowej i siłowników windy ładunkowej oraz wymianę elementów zawiasów rampy rufowej, sprzęgła silnika napędu głównego i uszczelnienia wału śruby. "Amber", jeden z 15 statków Euroafrica, przeznaczony jest do przewozów ładunków na pojazdach, m. in. na samochodach z naczepami i kontenerów. Zbudowany został w 1993 roku w stoczni Sava Macvenska. Statek ma długość 122 m, szerokość – 19 m i zanurzenie – 6,2 m. Osiąga prędkość – 16,5 węzła.
Dziennik Bałtycki
(JAS)






















































