

PKP SA wystartowała z wartą 10 mln zł kampanią reklamową. Już od dziś w telewizji można zobaczyć spot, którego kluczem jest informacja, że nie wszystkie pociągi uruchamia grupa PKP. Ma to przełamać stereotypy dotyczące kolei.
Spot reklamowy PKP SA i PKP Intercity można zobaczyć od dziś w telewizji oraz internecie. Kluczowym przesłaniem jest informacja, że nie wszystkie pociągi w Polsce należą do grupy PKP. Tłumaczy to wiceprezes PKP SA Piotr Ciżkowicz w „Gazecie Wyborczej”: – Mnogość przewoźników sprawia, że pasażerowie nie mogą się zorientować w ofercie. PKP Intercity inwestuje miliardy złotych w tabor, ale Polacy tego nie dostrzegają i mylą naszego przewoźnika z konkurencją – mówi Ciżkowicz.
Gazeta podaje, że na zlecenie PKP Intercity wykonano badanie postrzegania marek kolejowych wśród pasażerów, z którego wniknęło, że mylą oni spółki i ich właścicieli. Postanowiono temu przeciwdziałać. – Problemem marki PKP Intercity jest nie tyle jej mała rozpoznawalność, ile głównie powiązanie z ciągnącym się od lat niekorzystnym wizerunkiem PKP. Zmiana wizerunku PKP Intercity z pewnością jest możliwa, ale to pochłonie sporo czasu i pieniędzy. Kluczowe będzie oczywiście utrzymanie wysokiego standardu usług – mówi w artykule Rafał Janek, dyrektor w domu mediowym Universal McCann.
– Chcemy zerwać z dotychczasowymi stereotypami dotyczącymi kolei i pokazać, jak wiele się w tym zakresie zmieniło w ciągu ostatnich kilku lat. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że PKP Intercity już teraz skutecznie konkuruje z pozostałymi przewoźnikami i innymi środkami transportu. Liczymy na to, że kampania zmieni to podejście i przyczyni się do zwiększenia liczby podróżnych korzystających z usług naszego przewoźnika – przekazał w informacji prasowej do mediów Piotr Ciżkowicz.
„Zapowiada się dobra podróż”
Kampania „Zapowiada się dobra podróż” będzie adresowana przede wszystkim do tych osób, które nie korzystają z usług kolei i wybierają inne formy transportu. Jak zapewnia spółka, jej głównym celem będzie przekonanie pasażerów do tego, że podróż z PKP jest komfortowa i w dobrej cenie. Kampanijne przekazy medialne będą m.in. promować atrakcyjne czasy przejazdu między największymi polskimi miastami oraz informować o korzystnej ofercie PKP Intercity.
W ramach kampanii zaplanowano emisje dwóch kategorii reklam. Pierwsza z nich będzie obejmować 2 spoty wizerunkowe, które mają uzmysłowić podróżnym, że nie wszystkie pociągi kursujące po polskich torach należą do Polskich Kolei Państwowych. Druga kategoria obejmie 3 spoty przedstawiające konkretne korzyści związane z podróżowaniem pociągami PKP Intercity.
Intensywna kampania będzie prowadzona we wszystkich mediach: telewizji, radiu, prasie i Internecie. Działania wizerunkowo-produktowe będą miały swoją odsłonę również na nośnikach reklamy zewnętrznej. Zakończenie akcji zaplanowano na połowę czerwca.
Kampanię reklamową przygotowała agencja BBDO, a media zaplanował i wykupił dom mediowy Havas Media. Spoty reklamowe dostępne są pod linkiem: http://dobrapodroz.pkp.pl/.
/ jm


























































