REKLAMA
TYLKO U NAS

Niemcy: Pełnomocnik rządu chce utrzymać połączenia kolejowe z Polską

2015-02-24 21:12
publikacja
2015-02-24 21:12
Niemcy: Pełnomocnik rządu chce utrzymać połączenia kolejowe z Polską
Niemcy: Pełnomocnik rządu chce utrzymać połączenia kolejowe z Polską
fot. Piotr Zając / / EastNews

Pełnomocnik rządu Niemiec ds. kontaktów z Polską Dietmar Woidke opowiedział się we wtorek za utrzymaniem likwidowanych połączeń kolejowych pomiędzy Niemcami a Polską. Polityk SPD chce poruszyć ten temat podczas konsultacji międzyrządowych.

(fot. Piotr Zając / EastNews)

"Regionalne pociągi są ważne dla zrastania się (obu społeczeństw) i muszą nadal kursować" - oświadczył Woidke, cytowany przez agencję dpa. Zapowiedział, że temat likwidacji połączeń kolejowych poruszy podczas zaplanowanych na wiosnę polsko-niemieckich konsultacji międzyrządowych. Woidke jest też premierem graniczącego z Polską kraju związkowego Brandenburgia.

Obawy Woidkego podziela polityk niemieckich Zielonych w Parlamencie Europejskim Michael Cramer. "25 lat po upadku żelaznej kurtyny Polska i Niemcy nie potrafią zapewnić minimalnej oferty ponadgranicznych połączeń kolejowych" - powiedział Cramer, szef komisji transportu w PE.

Od 1 marca przestanie kursować REGIOekspres między Wrocławiem i Dreznem. O likwidacji informowała spółka Przewozy Regionalne, tłumacząc decyzję trudną sytuacją finansową. W połowie grudnia PKP Intercity skreśliła ze względów ekonomicznych z rozkładu jazdy pociąg EuroCity Wawel do Berlina i Hamburga.

Według Woidkego planowane jest także zawieszenie połączenia między Frankfurtem nad Odrą a Poznaniem, i to w cztery miesiące po jego uruchomieniu. Na razie pociągi na tej trasie kursują w piątki i soboty. Los tej linii nie został jeszcze ostatecznie przesądzony. (PAP)

lep/ mc/ malk/

Źródło:PAP
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (15)

dodaj komentarz
~aha
Woidke - typowe nazwisko zniemczonego słowianina,
~fan_kolei
wiele razy jeździłem pociągiem do Drezna przez granicę i zawsze woził pojedyncze osoby.A tymczasem rocznie wynajem drogich jednostek od Niemców kosztowało tyle ile połowa pociągów w województwie. Bardzo dobrze, że skasowano te pociągi! nie ma sensu wywalać milionów dla garstki pasażerów , a potrzeby pasażerów na odcinku krajowym wiele razy jeździłem pociągiem do Drezna przez granicę i zawsze woził pojedyncze osoby.A tymczasem rocznie wynajem drogich jednostek od Niemców kosztowało tyle ile połowa pociągów w województwie. Bardzo dobrze, że skasowano te pociągi! nie ma sensu wywalać milionów dla garstki pasażerów , a potrzeby pasażerów na odcinku krajowym spokojnie obsłużą Koleje Dolnośląskie za dużo niższe pieniądze.
~Jurek
Gdyby pociągi jeździły z Drezna do Jeleniej Góry to na pewno byłaby duża frekwencja. Mnóstwo turystów chętnie przyjechało by z Saksonii na weekend w Karkonosze, również turyści wypoczywający pod Karkonoszami chętnie wybraliby się do Goerlitz, Drezna czy w niemieckie góry. Puszczając pociąg do Wrocławia uwalono potencjalnie atrakcyjne Gdyby pociągi jeździły z Drezna do Jeleniej Góry to na pewno byłaby duża frekwencja. Mnóstwo turystów chętnie przyjechało by z Saksonii na weekend w Karkonosze, również turyści wypoczywający pod Karkonoszami chętnie wybraliby się do Goerlitz, Drezna czy w niemieckie góry. Puszczając pociąg do Wrocławia uwalono potencjalnie atrakcyjne połączenie, bo do Wrocławia nikt nie jeździ z Niemiec. Wystarczy popatrzeć na pociągi z Liberca do Drezna, które pełne są turystów, rowerzystów a w zimie narciarzy, udających się z Saksonii w czeskie Góry Izerskie i w Karkonosze. U nas w województwie dolnośląskim jest tak, że nie patrzy się na sensowność relacji, ale że wszystko musi jechać do Wrocławia. Nawet polikwidowano ostatnio pociągi z Jeleniej góry do Lwówka Śląskiego, a zamiast tego puszczono pociąg do Wrocławia, który wozi powietrze. Nie dziwmy się więc niskiej frekwencji, tak Wrocław uwala atrakcyjne połączenia w regionie po przez swoją zachłanność.
~as
Trasę Drezno - Wrocław obsługuje Deutsche Bahn. Obciążenie jest największe od Zgorzelca do Wrocławia. Im bliżej Wrocławia, tym pociąg jest bardziej zapchany po sufit. Jak do cholery może się to nie opłacać?? Ten kraj jest popieprzony..
~Wroclawianin
1. Wicemarszalek wojewodztwa od Dutkiewicza/PO twierdzi ze nie ma pieniedzy na to polaczenie(8mln/rok)
2. Do tej pory oplacal to samorzad wojewodztwa(nie wiem czy niemcy tez doplacali)
3. Do granicy z niemcami(Zgorzelec) pociag ma duze oblozenie za granica juz mniejsze
4. Po likwidacji tego polaczenia Wroclaw nie bedzie
1. Wicemarszalek wojewodztwa od Dutkiewicza/PO twierdzi ze nie ma pieniedzy na to polaczenie(8mln/rok)
2. Do tej pory oplacal to samorzad wojewodztwa(nie wiem czy niemcy tez doplacali)
3. Do granicy z niemcami(Zgorzelec) pociag ma duze oblozenie za granica juz mniejsze
4. Po likwidacji tego polaczenia Wroclaw nie bedzie mial polaczenia bezposredniego z Praga/Berlinem/Hamburgiem i teraz Dreznem.
5. Jedyne pociagi miedzynarodowe (szt 2)beda z Ukraina i czechami. Czyli stajemy sie prowincja
6. W mojej ocenie bogadszy sasiad powinien wziasc koszty na siebie na jakis czas
~Breslauer
Najlpiej niech Niemcy wrócą do Breslau i będą normalne połączenia, normalna kolej i normalne życie, bo panowie z PO/PSL oderwali się od rzeczywistości!
~xRTm
Ale sorry, ile poparcia ma PO/PSL w Breslau? Skoro tak narzekacie PO/PSL/PIS/SLD , to po cholerę ich ciągle wybieracie ? Macie syndrom sztokholmski czy jak ?
~Ixi
Właśnie! Wysiedlić Polaków z Breslau i niech wracają Niemcy! Sytuacja wróci do normy. Armia czerwona już nie stacjonuje w Berlinie, to czemu Polacy dalej stacjonują w Breslau?
~dolnoślązak odpowiada ~Ixi
Niemcy zrobiliby z Wrocławia na powrót europejskie miasto, bo hołota zza Buga zrobiła z niego dużą wieś. ESK - Europejska Stolica Kołtuństwa.
~lel
a co ze stawkami minimalnymi w transporcie ?

Powiązane: Niemcy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki