Oczy świata zwróciły się na modę dedykowaną muzułmanom w momencie, w którym Dolce&Gabbana zaprezentował w styczniu bieżącego roku kolekcję Abaya. Dość luksusowa linia hidżabów nie była jednak dostępna dla większości osób - naprzeciw oczekiwaniom wyszły za to dwie znane marki H&M oraz brytyjski Marks&Spencer.
Od ponad tygodnia w sprzedaży brytyjskiej marki pojawił się pełny strój kąpielowy dla muzułmanek. Burkini za bagatela 49,5 funtów to nie pierwszy taki produkt w popularnych sklepach odzieżowych.


Niecały rok temu w kolekcji H&M pojawiły się hidżaby - charakterystyczne nakrycia głowy promowane przez muzułmańską modelkę - Mariah Idrissi.
Element kolekcji odzieżowej przeznaczony dla muzułmanek wprowadziła również firma House of Fraser (brytyjska sieć domów towarowych), która zaproponowała hidżaby odpowiednie do ćwiczeń gimnastycznych - donosi serwis Telegraph.co.uk.
O nowych produktach i usługach zgodnych z prawem muzułmańskim pisaliśmy już na łamach Bankier.pl. W grudniu wystartowały linie lotnicze Rayani Air, które podporządkowały dla wyznawców islamu cały swój biznes, a nie pojedyncze sekcje. W ich samolotach obowiązują konkretne zasady dotyczące ubioru, a przed startem odmawiana jest modlitwa.