Miliony na telewizyjne reklamy. Którym bankom się to opłaci?

62 mln zł w ciągu trzech miesięcy – taki budżet pochłonęły w bankach nakłady na reklamy w III kw. 2015 roku. Stawia się głównie na kampanie w telewizji, namawia głównie na konta osobiste i kredyty gotówkowe. Czy te inwestycje się opłacą? 11 banków walczy właśnie o względy klientów i miano twórcy najlepszego spotu reklamowego.

Mimo coraz agresywniejszej promocji w internecie, to telewizja nadal pozostaje głównym kanałem promowania oferty banków -  wynika z raportu domu mediowego CodeMedia na temat nakładów reklamowych w branży finansowej. To tam pokazuje się najbardziej znane (i najdroższe) twarze i tam namawia się na najbardziej obiecujące produkty i usługi.

Obejrzysz, to znaczy kupisz

Bankowej reklamie w telewizji najbardziej wierzą osoby młode – wynika z przeprowadzonego przez PBS dla „Pulsu Biznesu” badania na temat postrzegania reklam. W tej grupie tylko 25% osób uważała, że jest przedmiotem manipulacji. W tym samym badaniu 7 na 10 badanych wyznało, że reklam telewizyjnych jest za dużo. Prawie co trzecia osoba wskazywała, że reklamy są nierzetelne i wprowadzają klientów w błąd.

Mimo to, wierząc w zasadę obejrzysz - kupisz, banki nie zasypiają gruszek w popiele i z kwartału na kwartał konsekwentnie inwestują środki we wciąż nowe kampanie telewizyjne. Tylko w III kw. 2015 roku branża finansowa wydała na reklamy swoich usług 108 mln zł (o 34 mln zł więcej niż w poprzednim okresie). 65% budżetów marketingowych, a więc o 9 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej, pochłonęły wydatki na reklamy w telewizji. Dla porównania – cały sektor finansowy na reklamę internetową w analizowanym III kw. 2015 roku przeznaczył ponad 16 mln zł, a trzecie w kolejności pod względem popularności kanałów radio pochłonęło kwotę 5,5 mln zł.

Jak wynika z danych CodeMedia, w ramach całego sektora na reklamy najwięcej - 58% budżetu na III kw. 2015 r., czyli ok. 62 mln zł - wydają banki.

Najchętniej namawiają na konta

W telewizyjnych reklamach banków najczęściej pojawiają się konta osobiste, kredyty gotówkowe i konsumpcyjne – wynika z raportu domu mediowego CodeMedia podsumowującego III kw. 2015 roku. Tylko w tym okresie i tylko z myślą o tych produktach banki przeznaczyły na dotarcie do telewidzów 34 mln złotych

Jak podkreślają autorzy raportu, w ujęciu rocznym wyraźnie rośnie udział instrumentów płatniczych (np. kart, płatności mobilnych) w ogóle reklam.

Czy to się opłaca?

Z raportu opublikowanego przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że w tym samym okresie, dla którego analizowano budżety reklamowe – a więc w III kw. 2015 roku - najwidoczniejszymi markami łącznie w prasie, internecie, social mediach oraz radiu i telewizji były: PZU, PKO BP oraz Grupa mBank. Gdyby jednak rozdzielić te kanały komunikacji i wziąć pod uwagę, że od analizowanego okresu dzieli nas już cały sezon - siły mogłyby ułożyć się zupełnie inaczej.

Czytelnicy Bankier.pl, a więc też klienci banków i odbiorcy reklam, w tym roku po raz pierwszy mają szansę wskazać ich zdaniem najlepsze kampanie reklamowe. W szranki stanęło 11 instytucji – każda ma nadzieję zdobyć względy klientów i wygrać w tegorocznym plebiscycie Złoty Bankier. Internetowe głosowanie – dostępne na stronie ankieta.zlotybankier.pl – potrwa do 28 marca br.

O tytuł najlepszego spotu reklamowego banku walczą Alior Bank - "Drive Thru", Bank BPH - "Przytul 12 odsetek", Bank Zachodni WBK - "Każdy wiek ma swoje prawa", BOŚ Bank - "EKOkonto bez Kosztów - Bliźniacy", Citi Handlowy - "Citi Simplicity: mały menedżer", eurobank - "Wypożyczka", Idea Bank - "Można? Można!", ING Bank Śląski - "Kto oszczędza, tego stać na niezależność (spot Sweter)", mBank - "Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!", PKO Bank Polski - "Ogarniaj finanse na leżąco", Raiffeisen Polbank - "Wymarzone Konto Osobiste".

Reklamy banków biorące udział w głosowaniu na najlepszy spot - Złoty Bankier
Reklamy banków biorące udział w głosowaniu na najlepszy spot - Złoty Bankier (Bankier.pl)

Pomóż nam wybrać najlepszą reklamę w branży bankowej i zagłosuj!

mwc

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~piotr

Kazda reklama banku to jedno wielkie oszustwo nie dajcie sie nabierac na piekne slowa i obrazki jak raz wpadniesz w lapy bankow to trudno sie z nich uwolnic banki przeznaczaja miliony na reklame zeby latwiej im bylo lupic ludzi

! Odpowiedz
0 0 ~Dariusz

Nie znam tych reklam bo mam nagrywarke.ale ile trzeba zapłacić aby zobaczyć głupią g.... tego d....co wymyślił słowo wypożyczka?

! Odpowiedz
0 2 ~nagrywacz

reklamy się przewija na nagrywarce, nikt tego nie ogląda :)

! Odpowiedz
1 2 ~amundsen

te reklamy sa Po to aby wyprowadzic kase dla rzadzacych tam pajacow na stolkach siedza takie cwoki ze az głowa boli tzw małpy lub marionetki niektórzy do 4 nie potrafia liczyc

! Odpowiedz
1 2 ~US_FED

Thomas Jefferson
If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent their Fathers conquered... I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies... The issuing power should be taken from the banks and restored to the people, to whom it properly belongs


I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 1 ~Alonso

Banki okradają całe społeczeństwa od lat.. Czy ktoś z Was słyszał o konfiskacie złota w US z 1933 roku.

https://goldbits.com/news/first-u-s-bank-bail-in-was-1933s-gold-confiscation.html

FED - poprzez dekret prezydencki zarekwirował 6tys ton złota

! Odpowiedz
1 20 ~bankowiec

Na reklamy jest kasa, a na pracowników nie ma...mało etgo odbiera się pracownikom, by było na reklamy...

! Odpowiedz
1 4 ~Wolnomyśliciel

Oprócz mega- banków komercyjnych, są jeszcze banki spółdzielcze, które nie tracą milionów na reklamy w TV, a które często mają lepsze oferty, niż banki komercyjne, np. bank spółdzielczy w Miliczu

! Odpowiedz
1 2 ~BS_w_Miliczu odpowiada ~Wolnomyśliciel

Panie Dyrektorze, dziękujemy za reklamę :)

! Odpowiedz
1 7 ~ek


Jerzy Stuhr o Raiffeisen: ,,Firma,na którą się zdecydowałem musiała być instytucją,którą warto wspierać,którą bym z czystym sumienim mógł ludziom polecać. Niewiele jest takich firm". ...... Tyle o reklamach ,które wyreżysował i w których zagrał.A teraz zeznania przedstawicieli tego banku : ,,Bank nie ma uprawnień do świadczenia usług doradztwa inwestycyjnego,finansowego
Reklamy:
Kurki i kaczki
Rockefeller
Z Justyną Kowalczyk ,,Na poważnie o pieniądzach "
W CNBC ,wektor w górę tekstem ,,Raiffeisen Polbank,twój indywidualny doradca"
1+1=3 z tekstem ,,Raiffeisen Polbank, twój indywidualny doradca"

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz

Księgarnia Bankier.pl

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego ilustracje: Andrzej Mleczko, Robert B. Cialdini Cena: 34,90 zł  Zamów książkę

Znajdź nas na Facebooku

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl