REKLAMA

Marka Blue Media zniknie. W jej miejsce pojawi się Autopay

Wojciech Boczoń2023-09-04 08:00, akt.2023-09-05 08:59analityk Bankier.pl
publikacja
2023-09-04 08:00
aktualizacja
2023-09-05 08:59

Istniejąca od 1999 roku firma Blue Media zakończyła rebranding, czyli zmianę marki i identyfikacji wizualnej. W miejsce dobrze znanego logo pojawił się szyld Autopay. Blue Media to firma, którą znamy m.in. z natychmiastowych przelewów internetowych (Blue Cash) czy opłat za autostrady (Autopay).

Marka Blue Media zniknie. W jej miejsce pojawi się Autopay
Marka Blue Media zniknie. W jej miejsce pojawi się Autopay
fot. leungchopan / / Shutterstock

To właśnie Blue Media jako pierwsza uruchomiła w Polsce szybkie przelewy międzybankowe Blue Cash. Miało to miejsce w 2011 roku, rok przed startem KIR-owskiego systemu Express Elixir. Blue Media wprowadziła też szybkie przelewy internetowe (2011 r.), doładowania telefonów komórkowych online (2002 r.), a ostatnio system Autopay umożliwiający dokonywanie automatycznych przejazdów za autostrady (2019 r.).  I właśnie ta ostatnia marka stanie się znakiem rozpoznawczym grupy – firma zmienia się z Blue Media w Autopay.

- Wraz z Autopay do firmy weszła nowa energia, dynamika i pomysły na działanie. Zapragnęliśmy sięgnąć po więcej - przyznaje Andrzej Antoń, współzałożyciel oraz CEO Blue Media. - Nasza firma zawsze miała wyjątkową startupową energię, byliśmy inicjatorami zmian technologicznych na rynku, ale zawsze pozostawaliśmy w pewnym sensie w tle, jako zaufany i sprawdzony partner dla biznesu, który zapewnia bezpieczeństwo płatności klientów. Teraz chcemy, by nasi użytkownicy bliżej nas poznali, nasze wartości i markę - dodaje.

Nowa marka dla grupy

Od 28 sierpnia sopocka spółka Blue Media formalnie zmienia nazwę na Autopay. Wpis do KRS jest ostatnim, formalnym etapem procesu rebrandingu firmy, który rozpoczął się w maju 2023. Zmianie uległy wszystkie obszary komunikacji marki, począwszy od logotypu, poprzez identyfikację wizualną, po misję nowej marki parasolowej Autopay.

W 2022 r. za pośrednictwem produktów Blue Media dokonano około 600 mln transakcji. Obrót na usługach wyniósł ponad 40 mld zł, co statystycznie oznacza, że płatności online Blue Media obsłużyły zakupy i przepływy statystycznego Polaka (np. płatności za rachunki) na kwotę ponad 1000 zł. Z usług Blue Media korzysta 35 tysięcy firm, a każdego miesiąca z płatności online Blue Media korzysta 10 mln osób. Tylko w samej aplikacji Autopay zarejestrowanych jest już prawie 2 mln użytkowników.

Chcą wejść na giełdę

Pod koniec 2021 r. firma nawiązała partnerstwo z Pollen Street Capital. Londyński inwestor działający w sektorze usług finansowych i biznesowych, nabył mniejszościowy pakiet i zasilił spółkę międzynarodowym know-how, wzmacniając tym samym plany ekspansji na zagraniczne rynki.

- Jesteśmy stosunkowo niewielką firmą - aktualnie nasz zespół to około 300 osób - a zarządzamy naprawdę dużym biznesem. Chcemy przekształcić się w międzynarodową firmę technologiczną, która z czasem zadebiutuje na jednej z giełd. Niekoniecznie w Polsce – mówi Andrzej Antoń.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki