Amerykański oddział usług finansowych Hondy musi zapłacić 24
miliony dolarów kary za dyskryminację. Firma oferowała swoje usługi po wyższej
cenie klientom o innym niż biały kolorze skóry.



Rządowa organizacja Consumer Financial Protection Bureau rozpoczęła dwa lata temu śledztwo, które miało na celu ustalić, czy Honda nie stosuje dyskryminującej oferty w przypadku usług finansowych towarzyszących zakupowi samochodu – donosi portal CNN Money.
Wynik postępowania był dość zaskakujący. Okazało się, że American Honda Finance Corporation stosowała wobec mniejszości narodowych podwyższone stawki oprocentowania kredytów. Consumer Financial Protection Bureau ustaliło, że przekładało się to na koszty pożyczki wyższe o ok. 150-250 dolarów.
Problem dotyczył głównie sprzedaży samochodów przez sieć dealerów, którzy mieli większą swobodę w ustalaniu warunków kredytowania zakupu samochodu. Honda przyjęła nałożoną karę, która ma zostać wypłacona dyskryminowanym klientom w ramach rekompensaty za wyższe koszty kredytu. Firma zobowiązała się także do uważniejszej kontroli działań dealerów samochodowych, z którymi współpracuje.
/mg
























































