REKLAMA

Budowniczy polskiego e-auta odchodzi po trzech miesiącach

2017-05-02 20:34
publikacja
2017-05-02 20:34

Krzysztof Kowalczyk nie zarządza już spółką ElectroMobility Poland, która z ramienia rządu ma kierować budową polskiego e-auta. Doświadczony start-upowiec decyzję ogłosił i uzasadnił w serwisie Linkedin. 

fot. Marek Wiśniewski / / Puls Biznesu

- Personalnie potrzebuję zdecydowanie większej dynamiki biznesowej i możliwości realizacji agresywniejszej strategii rozwoju produktów, niż ta, którą mógłbym dalej realizować w EMP - oświadczył Krzysztof Kowalczyk. 

ElectroMobility Poland jest spółką stworzoną w październiku przez PGE, Tauron, Eneę oraz Energę, które objęły po 25 proc. z 10 mln zł kapitału akcyjnego. Spółka - wedle zapowiedzi Mateusza Morawieckiego - ma być kołem napędowym polskiej motoryzacji i dołożyć niejedną cegiełkę do wizji miliona samochodów elektrycznych nad Wisłą w 2025 r. W styczniu Krzysztof Kowalczyk został jej dyrektorem zarządzającym, a formalnym prezesem jest Maciej Kość. 

- Najważniejsze na początek to przełamać barierę niemożności otaczającą ideę polskiego samochodu elektrycznego (…) samochód elektryczny możemy już budować - z komponentów dostępnych na rynku. Cała sztuka w tym, by budując mocną, polską markę w tym obszarze, doprowadzić do produkcji innowacyjnych komponentów przez rodzimą branżę automotive. A innowacje nie muszą być tylko w sferze podzespołów - zaznaczał Kowalczyk w lutym w "Pulsie Biznesu", w swoim pierwszym wywiadzie w nowej roli.

Po trzech miesiącach w pożegnaniu trudno dostrzec powyższy optymizm, choć Kowalczyk przyznał, że projekt „pozostaje niezwykle ważnym ogniwem strategii rozwoju Polski". 

Karierę w EMP Kowalczyk zakończył rozpisaniem konkursu na nadwozie małego elektrycznego auta miejskiego. W piątek przed weekendem majowym ogłoszono skład jury tego konkursu, w którym znaleźli się m.in. dziennikarze TVN Turbo i dyrektor marketingu Ringier Axel Springer Polska. Tego samego dnia menedżer rzucił papierami. 

Były już CEO spółki przez lata aktywnie działał na rynku venture capital i innowacji. Budował m.in. fundusz HardGamma Ventures (HGV), znany z inwestycji choćby w Showroom (przejęty przez Burdę) czy Inteliclinic (producent maski Neuroon), ma za sobą także m.in. pracę w McKinsey.

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (112)

dodaj komentarz
~maciek
No to sukces, przeciwnicy Polski mają mały powód do zadowolenia
~Rty
@maciek A co to takiego się stało? Bzdury o narodowym aucie... Nie łykaj kłamstw polityków, oni nie martwią się o to.
~KomentNaPoziomie
Pewnie za tych niemców w komisji chcieli go wyrzucić więc zrobił scenę, że niby sam odchodzi :)
~stary
Bo ta spoleczka jest po to zeby politycy mogli kaske wyciagac a nie zeby budowac E-pojazdy.
~Jan
Nie dziwię się Kowalczykowi, że pierdyknął tym bagienkiem. Co dziennikarze i marketingowiec mogą wiedzieć na temat technologii i budowy podstawy każdego pojazdu czyli podwozia ? Kto ich tam nasłał. To jakaś kolejna kacza paranoja.
~white
TVN i axel to niemcy, to chyba nie kacza paranoja tylko ktoś pilnuje żeby konkurencji mu nie robić?
~486uthg
Ja walczę o zaniżone moim zdaniem odszkodowanie w PZU. Ten kraj jak był chory tak nadal jest. W głowach ludzi się nic nie zmienia mimo, że PiS może i ma szczere chęci. Jednak jakie bagno urzędnicze i biurokratyczne było takie jest nadal. Ten kraj nadal jest chory. Nadzieja w Ziobrze. Może jak zmienia sądownictwo i mentalność urzędnicy Ja walczę o zaniżone moim zdaniem odszkodowanie w PZU. Ten kraj jak był chory tak nadal jest. W głowach ludzi się nic nie zmienia mimo, że PiS może i ma szczere chęci. Jednak jakie bagno urzędnicze i biurokratyczne było takie jest nadal. Ten kraj nadal jest chory. Nadzieja w Ziobrze. Może jak zmienia sądownictwo i mentalność urzędnicy nie będą już bezkarni to dopiero sie coś poprawi.!
~croco
napisz do zony ziobro ona podobno robi w PZU i jeszcze kilku innych prominentnych pociotkow.
na razie ciezko pracuja nad dobra zmiana, ale ta sila ta tajmna sila. Musisz byc cierpliwy, za pisac sie od PIS i wowoczas bedziesz w glownym nurcie i bral garsciami to co ci sie nalezy.
~LeonZ
Budowniczy? A gdzie jest to auto, co on zbudował? A tak na poważnie, to po co wyważać otwarte drzwi? Weźmy dokumentację Matiza, wstawmy el. silnik, akumulatory i gotowe. Jeśli taki produkt przejedzie bez ładowania 100km i będzie kosztował brutto poniżej 30 tys. zł to ma szanse zawojować rynek na całym świecie. Jeśli do tego zastosujemy Budowniczy? A gdzie jest to auto, co on zbudował? A tak na poważnie, to po co wyważać otwarte drzwi? Weźmy dokumentację Matiza, wstawmy el. silnik, akumulatory i gotowe. Jeśli taki produkt przejedzie bez ładowania 100km i będzie kosztował brutto poniżej 30 tys. zł to ma szanse zawojować rynek na całym świecie. Jeśli do tego zastosujemy łatwo wymienne aku to pobijemy Teslę.
~Adam222
Same akumulatory kosztują ponad 50000 zł.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki