W ostatnim kwartale 2019 roku niezaprzeczalnym liderem sprzedaży tabletów był Huawei. Wśród ogólnej liczby sprzedanych tabletów 38,10% należało do chińskiego giganta. W trzecim kwartale 2019 roku producent zanotował spadek, zrównując się z Lenovo. Jednak czwarty przyniósł odbicie.
W rankingu opublikowanym przez IDC wyróżnionych zostało czterech kluczowych producentów tabletów:
- Huawei,
- Samsung,
- Lenovo,
- Apple.
Pozostałe firmy wygenerowały 12,20% udziałów w sprzedaży tabletów. Udział sprzedaży tabletów Huawei w Polsce jest o 20. p.p. wyższa od drugiego producenta - Samsunga. Na trzecim miejscu z niewielką różnicą uplasowała się firma Lenovo.
Systematyczny wzrost sprzedaży notuje Apple. Firma Lenovo po raz pierwszy od czwartego kwartału zanotowała spadek sprzedaży. Firma Huawei w ostatnim czasie ma przed sobą sporo wyzwań oraz przeszkód, może to zmienić układ sił na rynku sprzedaży tabletów.