Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Grupa Kęty chce przedstawić nową strategię w grudniu

, aktualizacja: 2024-10-24 12:44

Grupa Kęty chce wydzielić segment osłon przeciwsłonecznych jako czwarty segment i na jego rozwoju budować strategię grupy na kolejne lata. Zarząd widzi szanse na wzrost eksportu w tym obszarze - poinformowali przedstawiciele spółki podczas wideokonferencji.

(fot. Kęty)

"Dla nas będzie to (spółka Selt – PAP) jeden z czynników wzrostu. Chcemy stworzyć segment osłon przeciwsłonecznych, czwarty segment w grupie, który na razie jest integrowany z Aluprofem. Ale chcielibyśmy mieć jednostkę, która zajmuje się wszelkimi produktami, które tworzą ochronę przeciwsłoneczną" - powiedział prezes Dariusz Mańko.

reklama

"Jest to bardzo ciekawy rynek (...), widzimy ogromne szanse dla wzrostu eksportu i poruszania się w Europie Zachodniej i chcemy na tym bazować, na rozwoju segmentu budować strategię grupy na kolejne lata" - dodał.

Obecnie Grupa Kęty wydziela trzy segmenty działalności: Segment Wyrobów Wyciskanych, Segment Systemów Aluminiowych oraz Segment Opakowań Giętkich.

Na początku września Grupa Kęty zawarła przyrzeczoną umowę zakupu 211.815 udziałów w spółce Selt, stanowiących 100 proc. udziału w kapitale zakładowym. Ostateczna cena sprzedaży udziałów wyniosła 394,9 mln zł.

Spółka Selt jest jednym z liderów polskiego rynku produkcji systemów osłon przeciwsłonecznych z przychodami na poziomie ok. 280 mln zł.

"Rynek oceniamy bardzo optymistycznie - to rynek szacowany w Europie na 10 mld euro z tendencją wzrostową wynikającą z regulacji oraz zmian klimatycznych" - powiedział wiceprezes Roman Przybylski.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

"Na czwarty kwartał planujemy CAPEX 50-70 mln zł (...). Wydaje się, że jednak w porównaniu z prognozą ponad 300 mln zł w skali roku bardziej będziemy bliżej kwoty rzędu 250 mln zł, może 270 mln zł, jeśli chodzi o płatności" – powiedział Warpechowski.

Wydatki inwestycyjne grupy po trzech kwartałach 2024 r. wyniosły 228 mln zł. Prognoza zakładała wydatki na poziomie 304 mln zł.

"Strategię zaprezentujemy w grudniu. Na pewno widzimy możliwości rozwoju dla segmentu Systemów Aluminiowych i tworzonego segmentu Osłon Przeciwsłonecznych w przyszłości. Widzimy możliwości wykorzystywania mocy produkcyjnych, które mamy w segmencie Wyrobów Wyciskanych w ramach wydłużania łańcucha wartości. Mamy ambicje wzrostu nie tylko na rynku polskim, ale też na rynkach europejskich, więc na pewno będziemy uwzględniać procesy akwizycyjne w dalszych pracach nad naszą strategią - o czym opowiemy w grudniu" - powiedział wiceprezes Roman Przybylski.

doa/ gor/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty