Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Dostęp do usług tylko z aplikacją. Santander Consumer Bank rezygnuje z bankowości internetowej

Aldona Derdziak
, aktualizacja: 2025-05-26 11:38

Za niecały miesiąc nowi klienci Santander Consumer Banku nie będą już otrzymywać dostępu do bankowości internetowej. Z nowego regulaminu usług wynika, że z serwisu www skorzystają tylko osoby, które zawarły odpowiednią umowę przed 25 czerwca br.

fot. Piotr Swat / Shutterstock

Santander Consumer Bank wprowadza nowy „Regulamin świadczenia usług bankowości elektronicznej”, który zacznie obowiązywać od 25 czerwca 2025 r. W dokumencie znajdziemy zapis mówiący o tym, że dostęp do bankowości internetowej mogą otrzymać tylko osoby, które zawarły umowę o bankowość elektroniczną lub umowę o limit kredytowy i kartę przed 25.06.2025 r. Wynika z tego, że nowi klienci będą mogli korzystać z usług SCB tylko przez aplikację mobilną.

reklama

Klienci wolą aplikację

Santander Consumer Bank tłumaczy nadchodzące zmiany zachowaniami samych użytkowników, którzy chętniej korzystają z aplikacji mobilnej. Co istotne, zapisy nie będą dotyczyć obecnych klientów - oni zachowają aktywny dostęp do bankowości internetowej.

Zdecydowaliśmy się wprowadzić zmianę w dostępie do bankowości elektronicznej dla nowych klientów – od 25 czerwca 2025 naszym nowym klientom będziemy proponować korzystanie wyłącznie z aplikacji mobilnej. To świadoma decyzja, która wynika z kilku kluczowych przesłanek – przede wszystkim z troski o komfort i rzeczywiste potrzeby użytkowników. Obserwujemy bardzo wyraźny trend: już ponad 92% naszych klientów korzystających z bankowości elektronicznej wybiera wyłącznie aplikację mobilną. To właśnie dlatego rozwijamy ją jako główny i najbardziej efektywny kanał kontaktu z bankiem. Zmiana dotyczy wyłącznie nowych klientów. Wszyscy dotychczasowi użytkownicy nadal mają pełen dostęp do bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej. – tłumaczy Magdalena Grzelak, rzecznik prasowy banku.

Kontynuacja rynkowego trendu

Jak wynika z ostatnich danych zebranych przez Bankier.pl, w bankach przybywa klientów „mobile only”, czyli osób korzystających z konta tylko przez smartfony. W skali rynku jest to już blisko 19 milionów użytkowników (dane na IV kwartał 2024 r.), z kolei w Santander Consumer Banku niecałe 0,5 miliona klientów.

SCB wyjaśnia, że zmiany w regulaminie wynikają z chęci skupienia się na jednym kanale dostępu, co pozwoli na szybsze wdrażanie nowych funkcji i reagowanie na potrzeby klientów. „To również element szerszej transformacji cyfrowej, w ramach której sięgamy po nowoczesne, zwinne rozwiązania, zgodne z globalnymi standardami – model mobile only jest już powszechnie przyjęty w wielu europejskich instytucjach finansowych.” – dodaje rzecznik banku.

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty