Wystarczy telefon do skarbówki. System teleinformatyczny identyfikuje głos podatnika i umożliwia zdalne załatwienie spraw, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w urzędzie. To nie science fiction – to niedaleka przyszłość. W Ministerstwie Finansów trwa wdrażanie systemu biometrii głosowej, który uprości kontakt i załatwianie spraw w urzędzie skarbowym.



Biometria głosowa to technologia używająca do weryfikacji osoby cech indywidualnych jej głosu. Metoda ta pretenduje do miana jednej z najbezpieczniejszych sposobów kontroli dostępu do danych.
Ułatwienia najpierw dla urzędników
Pierwsza część wdrażania biometrii głosowej VoicePIN w Ministerstwie Finansów dotyczy systemu telefonicznego dla pracowników urzędu skarbowego. System rozpozna urzędnika i z pominięciem kolejki oczekujących, połączy do automatycznie z konsultantem Krajowej Informacji Podatkowej. Tym sposobem pracownik fiskusa zyska szybszy dostęp do konsultacji z doradcą podatkowym KIP.
Później czas na podatników
W kolejnym etapie wdrażania tego systemu, z możliwości jakie daje VoicePIN, będą mogli skorzystać zwykli podatnicy. Weryfikacja głosowa znajdzie zastosowanie w identyfikacji osób korzystających z publicznej infolinii i Portalu Podatnika.
ks























































