Grupa Carrefour podzieliła się wynikami finansowymi za 2023 rok. Kwestie finansowe to jedno, ale ciekawe informacje dla Polski płyną również z danych o liczbie otwartych sklepów. Na tym polu nadal dochodzi do spadków - poinformował portal dlahandlu.pl.


Sporym echem odbiła się informacja na temat liczby sklepów w pierwszej połowie 2023 roku. Okazało się, w Polsce działało 857 placówek, czyli o 71 mniej niż rok wcześniej. Wyniki za cały rok pokazują, że trend nadal się utrzymuje.
Zgodnie z wynikami opublikowanymi przez sieć Carrefour, na koniec roku w Polsce działało 841 sklepów tej grupy. Oznacza to, że w półrocznej perspektywie doszło do kolejnych zamknięć - w tym okresie liczba placówek pomniejszyła się o 16. Warto zauważyć, że do większego spadku doszło w III kw. Wtedy poinformowano o zamknięciu 13 sklepu, natomiast w IV kw. zlikwidowano jeszcze 3 kolejne.
Dlaczego Carrefour zamyka sklepy w Polsce?
Carrefour zanotował w 2023 roku wzrost sprzedaży LfL o 10,4 proc., dla samej Europy było to 5,5 proc. Dane za IV kw. również pokazują wzrost w całej grupie (o 10,2 proc.), ale w Polsce sytuacja nie wygląda tak różowo.
W naszym kraju Carrefour dnotował 3,8% spadek sprzedaży porównywalnej podobnie jak w poprzednim kwartale. Jeśli chodzi o dane za cały rok, to sprzedaż w Polsce sprzedaż wyniosła 2,325 mld euro, a więc doszło do spadku LfL o 0,6 proc.
PB