REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Skąd firmy pozyskują nowych klientów

2012-01-18 09:34
publikacja
2012-01-18 09:34

Blisko 40% właścicieli firm small biznes twierdzi, że najlepszym źródłem pozyskiwania nowych zleceń dla ich firm są rekomendacje  dotychczasowych klientów - wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl- porównywarkę usług.

O wysokim znaczeniu takich rekomendacji mówią właściciele firm niezależnie od ich wielkości, chociaż minimalnie większe znaczenie mają one w przypadku firm najmniejszych.  Na drugim miejscu, wśród źródeł nowych klientów, znalazły się rekomendacje od znajomych (18% wskazań) – mają ona największe znaczenie dla firm małych i dopiero startujących na rynku.

Na kolejnych miejscach znalazły się działania promocyjne prowadzone w internecie (15%) i działania promocyjne prowadzone poza Internetem (7%). „Badania pokazują jak duże jest znaczenie rekomendacji zadowolonych klientów dla rozwoju biznesu” – twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl  - „Z drugiej strony warto zastanowić w jaki sposób takie rekomendacje w dobie internetu maksymalnie wykorzystać i szeroko nagłośnić”

Zastanawiają się nad tym również badani przedsiębiorcy. Aż 76% spośród nich stwierdziło, że chciałby mieć możliwość publikowania w internecie rekomendacji uzyskanych od swoich klientów.  Badanie zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim rynku.

 

/Synergian.pl

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking

Komentarze (6)

dodaj komentarz
~Berbetka
Jako właściciel nowej, niewielkiej firmy, nie mogę polegać tylko i wyłącznie na poleceniach klientów, bo tych nie mieliśmy jeszcze zbyt wielu - dopiero ich szukamy i staramy się pozyskać. Bez strony www i reklamy w internecie nie wyobrażam sobie funkcjonowania. Ciekawe jaka była średnia wieku ludzi, którzy brali udział w badaniu.Jako właściciel nowej, niewielkiej firmy, nie mogę polegać tylko i wyłącznie na poleceniach klientów, bo tych nie mieliśmy jeszcze zbyt wielu - dopiero ich szukamy i staramy się pozyskać. Bez strony www i reklamy w internecie nie wyobrażam sobie funkcjonowania. Ciekawe jaka była średnia wieku ludzi, którzy brali udział w badaniu. Myślę, że młodzi przedsiębiorcy stawiają na internet!
~Grawer
Jeśli firma działa dobrze - będą ją polecać. Jeśli nie będzie jej w internecie, nikt się o niej nie dowie, więc nie będzie kto miał jej polecać :) myślę, że obecnie ten kto nie promuje się w internecie znajduje się na równi pochyłej (w dół oczywiście)
~strykin
kiedys firmom wystarczylo byc na jakims slupie ogloszeniowym, albo wykupic miejsce w gazecie i to wszystko
a teraz coraz wiecej tworzy sobie strony internetowe, chociaz to drozsza opcja, pozycjonuje sie w googlach, coraz wiecej moich kumpli przedsiebiorcow kupuje wypasione wizytowki w panoramie firm, z lokalizacja na mapie, a
kiedys firmom wystarczylo byc na jakims slupie ogloszeniowym, albo wykupic miejsce w gazecie i to wszystko
a teraz coraz wiecej tworzy sobie strony internetowe, chociaz to drozsza opcja, pozycjonuje sie w googlach, coraz wiecej moich kumpli przedsiebiorcow kupuje wypasione wizytowki w panoramie firm, z lokalizacja na mapie, a przy okazji latwo do firmy trafic jak sie ma aplikacje na iphone, sporo osob decyduje sie na jakies profile na facebooku
wiec rynek sie rozwija i technologia idzie do przodu
~max122 odpowiada ~strykin
dokładnie - internet i pozycjonowanie własnej marki to podstawa. Stara zasada mówi że nawet słabe rzeczy można sprzedać jeśli sa dobrze wypromowane. A z facebookiem to chyba jednak należy uważać - kilka firm się przejechało. Poza tym, wracam do internetu - można się zamienić linkami. Jeśli ktoś ma zaprawaszam na trax24.eu
szymon1
Moim zdaniem polecenia znajomych to za mało, żeby firma mogła dużo zarabiać. Promocja przez internet jest tania i dociera do sporej ilości ludzi.
~Marcjanna
Ciekawe wnioski. osobiście odnoszę wrażenie, że firmy w dobie internetu zapominają o czymś takim na stare dobre polecenie przez znajomych :) Coraz większy nacisk kładzie się na wypasione reklamy, a zapomina się o podstawach, czyli dobrej komunikacji i rzetelnym wykonaniu swojej roboty. Ciekawa jestem czy raport Synergian.pl może Ciekawe wnioski. osobiście odnoszę wrażenie, że firmy w dobie internetu zapominają o czymś takim na stare dobre polecenie przez znajomych :) Coraz większy nacisk kładzie się na wypasione reklamy, a zapomina się o podstawach, czyli dobrej komunikacji i rzetelnym wykonaniu swojej roboty. Ciekawa jestem czy raport Synergian.pl może coś tu zmienić? Na pewno warto próbować.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki