REKLAMA
RELACJA Z FORUM FINANSÓW

Revolut bije się w pierś. "Każdy punkt decyzji UOKiK-u zostanie zrealizowany"

2025-01-16 11:23, akt.2025-01-16 11:58
publikacja
2025-01-16 11:23
aktualizacja
2025-01-16 11:58

Revolut przyjmuje decyzję UOKiK; zrealizuje każdy jej punkt - poinformowała PAP firma. W środę UOKiK zobowiązał m.in. Revolut do automatycznego zwrócenia klientom kwot, które nadpłacili w wyniku zmian opłat, o których przedsiębiorstwo informowało w nieprawidłowy sposób.

Revolut bije się w pierś. "Każdy punkt decyzji UOKiK-u zostanie zrealizowany"
Revolut bije się w pierś. "Każdy punkt decyzji UOKiK-u zostanie zrealizowany"
fot. rafapress / / Shutterstock

"Decyzja UOKiK, którą w pełni przyjmujemy, pomoże nam być lepszym bankiem w Polsce. Każdy punkt decyzji zostanie przez bank zrealizowany" - poinformowało PAP Biuro Prasowe firmy Revolut, odnosząc się do wydanej w środę przez UOKiK decyzji.

Firma wyjaśniła, że Revolut Bank UAB od stycznia 2024 r., jako "instytucja finansowa o istotnym znaczeniu w strefie euro", "podlega bezpośrednio" nadzorowi Europejskiego Banku Centralnego. Zaznaczyła, że musi "podlegać ścisłym regulacjom w każdym kraju".

Jak przekazał w środę w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, firmy mPay i Revolut Bank UAB informowały o proponowanych zmianach warunków zawieranych z konsumentami umów o usługę płatniczą w linku do strony internetowej zawartym w e-mailu zamiast na trwałym nośniku informacji; a to nie daje gwarancji, że przedsiębiorca nie będzie w nie ingerował.

UOKiK poinformował ponadto, że postępowania, które wobec firm prowadził, zakończyły się wydaniem decyzji zobowiązujących oba przedsiębiorstwa do automatycznego zwrócenia uprawnionym konsumentom kwot, które zostały przez nich nadpłacone w wyniku wprowadzenia podwyżek lub nowych obciążeń. O zwrot opłat będą mogli wystąpić również byli klienci obu spółek oraz nieaktywni użytkownicy aplikacji mPay - dodano.

W ramach rekompensaty spółki będą też musiały zaoferować uprawnionym konsumentom czasowe udogodnienia. W przypadku mPay – bezpłatny miesięczny plan subskrypcyjny "GOLD", a dla korzystających z Revolut Bank UAB – bezpłatne podwyższenie obecnego planu, a w niektórych przypadkach zasilenie konta równowartością miesięcznej opłaty abonamentowej, a także dodatkowy cashback za dokonywane zakupy.

UOKiK wyjaśnił, że obie firmy informację o zmianie umowy o usługę płatniczą i wprowadzeniu wyższych opłat spółki udostępniały klientom w wiadomościach e-mail, w których znajdował się link do strony internetowej danego przedsiębiorstwa. Tam dopiero konsumenci mogli pobrać zmienione umowy w formie plików pdf. Zdaniem Urzędu, taki sposób informowania nie daje klientowi pewności, że pobrana wersja pliku jest identyczna z tą pierwotnie umieszczoną, bo przedsiębiorca ma techniczną możliwość modyfikacji treści i zawartości swojej strony. "Między wysłaniem wiadomości mailowej z linkiem a pobraniem dokumentu plik może zostać zmieniony lub usunięty. Dlatego prawo wymaga dostarczenia konsumentom istotnych informacji na trwałym nośniku zabezpieczonym przed ingerencją ze strony nadawcy" - napisano. Dodano, że trwały nośnik to m.in. dokument papierowy, karta pamięci, pendrive, wiadomość mailowa lub załączony do niej plik. (PAP)

bpk/ malk/

Źródło:PAP
Tematy
Bezpłatne konto firmowe to dopiero początek. Sprawdź, które banki płacą najwięcej za oszczędności

Komentarze (9)

dodaj komentarz
vskritsk
Zwróciłeś uwagę, co Revolut zrobił ze spreadami przy wymianie walut? Z bycia najlepszym stał się najgorszym. Mój bank oferuje spread na poziomie 1%, a Revolut nalicza już 1,5%. Żadnej informacji o zmianach. Oszuści!
einstachu
Tak jest i tak było, (w planie darmowym) po przekroczeniu m-cznego limitu 1000 Euro lub w czasie weekendu.
deagle
jak i kantor mojego banku.
tak działa zaoranie konkurencji, gratulacje
zenonn
Kochany UOKiK
Kiedy kara dla Lidl za jednakowe ceny w całym kraju?
10% obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary
zenonn
Jaki znudzony prawnik żądny zarobku to wychwycił?
Który klient czyta regulaminy banku?
Za niezrozumiałe dla klientów regulaminy, zarządy banków i współpracujacych z nimi prawników nalezy topić.
Za przymus korzystania z banków prawodawców i polityków należy palić na stosach albo w ich domach

zenonn
Zmiany były nieistotne dla polskich klientów, więc mogą opłaty garstce zwrócić.
O zmianach opłat informują na bieżąco różne artykuły w internecie - podstawowe medium komunikacyjne klientów revolut. Dostałeś emaila z linkiem regulaminu, chcesz czytać, to sobie zgraj na komputer.
Kiedyś banki wysyłały książki z regulaminem,
Zmiany były nieistotne dla polskich klientów, więc mogą opłaty garstce zwrócić.
O zmianach opłat informują na bieżąco różne artykuły w internecie - podstawowe medium komunikacyjne klientów revolut. Dostałeś emaila z linkiem regulaminu, chcesz czytać, to sobie zgraj na komputer.
Kiedyś banki wysyłały książki z regulaminem, potem płyty kompaktowe. Zawadzały. Kto to czytał?
zenonn
Jeśli dla kogoś zmiany w Warunkach transakcyjnych nie są satysfakcjonujące, ten może zamknąć swoje konto bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
zenonn
Decyzją bezkarnych bezmyślnych prawodawców każdy ma przymus rozliczania sie przez bank.
Pieniadze oddane do banku są własnoscią banku
Klient ma tylko roszczenie

Powiązane: UOKiK karze nieuczciwe firmy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki