REKLAMA

Poznań stolicą e-commerce

Tomasz Jaroszek2010-09-27 13:00
publikacja
2010-09-27 13:00
Zakończyła się największa w Europie Środkowo-Wschodniej konferencja o e-commerce. Przez dwa dni Poznań odwiedziły setki miłośników innowacji w internecie. Nie zabrakło również międzynarodowych sław z branży, takich jak m.in. Alex Barrera, Tom Keller czy Mike Butcher.

Na dwa dni Poznań stał się nieoficjalną stolicą polskiego e-commerce. Oprócz prezentacji i wysłuchania prelegentów można było porozmawiać twarzą w twarz ze specjalistami wdrażającymi nowe pomysły na światowe rynki.

Plebiscyt na start-up

Konferencja e-nnovation 2010 była zarazem rozstrzygnięciem konkursu na najciekawszy start-up. W plebiscycie brało udział ponad 150 projektów, z czego sześć dostało szansę zaprezentowania się przed publicznością w poznańskim finale. Niektóre pomysły wzbudziły zainteresowanie, a niektóre wręcz zdziwienie. Bułgarska ekipa usiłowała przekonać publiczność, że można tłumaczyć symultanicznie wszystkie języki świata zamieniając je na liczby. Uczestnicy poznali także Polaków oferujących aplikację do mobilnych zakupów z użyciem smartfonów. Pojawił się również serwis, który ma pomagać sponsorom w wyszukiwaniu wydarzeń lub organizacji do sponsorowania i na odwrót.

Zwycięzcą okazał się Squeekly, czyli aplikacja przygotowana do Twittera i Facebooka, dzięki której możemy polecić znajomym kupno określonego przedmiotu. Pomysł polega na oferowaniu sklepom i klientom platformy do wymiany opinii o zakupionych produktach. Dodatkowo klienci będą dostawać zniżki od sklepów za takie „reklamowanie” ich produktów. Biznes zamyka się w obrębie jedynie dwóch internetowych platform społecznościowych, jednak według komisji oceniającej projektu nie przeszkadzało to w zdobyciu pierwszej nagrody.

Prelegenci z branży


Fot. Katarzyna Urbanek


Fot. Katarzyna Urbanek


Fot. Katarzyna Urbanek


Fot. Katarzyna Urbanek

Alex Barrera przekonywał uczestników jak bardzo amerykański rynek różni się od europejskiego. Nie przeszkadza to jednak w kierowaniu się przewodnią myślą internetowych biznesów, czyli „myśl lokalnie, działaj globalnie”. Pokazał również szereg trudności, jakie napotkają startupy na swojej drodze do rynku globalnego. Najtrudniejszym krokiem jest niewątpliwie sprzedanie swojego pomysłu na skalę światową, a nie tylko wprowadzenie go na swój rodzimy rynek. Z podstawowych barier wystarczyło wymienić sam język. Zupełnie inaczej na rynek USA będzie wchodził polski startup, a znacznie łatwiej brytyjski, który swoich zasobów nie musi już tłumaczyć na potrzeby nowego rynku.

Do stolicy Wielkopolski przyjechał także Mike Butcher, redaktor TechCrunch Europe, znanego bloga o nowych technologiach, Guilherme Komel twórca największego portalu turystycznego w Brazylii portugalskojęzycznej platformy blogowej, José A. del Moral, współzałożyciel Ya.com, hiszpańskiej firmy ISP oraz Stephen Kines, jeden z czołowych prawników w dziedzinie TMT (technologia, media, telekomunikacja) według rankingu Euromoney 2009.

Poznań e-commercu

Nie mogło również zabraknąć przedstawicieli polskiego rynku e-commerce. Na e-nnovation pojawił się Tomasz Lipiński zajmujący się e-commerce w mBanku, Szymon Grabowski, właściciel GetResponse, największej w Polsce platformy do email marketingu dla firm z sektora MŚP i korporacji, czy Marcin Szałek, współzałożyciel Groupon.pl, portalu zakupów społecznościowych.

Poznańska konferencja e-nnovation była dobrą okazją nie tylko do poszerzenia wiedzy na temat rynku e-commerce, ale i porozmawiania twarzą w twarz ze specjalistami znanymi z blogów i internetowych platform. Na imprezie towarzyszącej konferencji nie zabrakło najlepszych specjalistów od marketingu, public relations, właścicieli serwisów i specjalistów od internetu, odpowiedzialnych za techniczne zaplecze nowych projektów. Sądząc po dużym zainteresowaniu towarzyszącemu konferencji, druga edycja jest wręcz obowiązkowa.

Tomasz Jaroszek
Bankier.pl
Źródło:

Do pobrania

MG0020copyjpgMG0020copyjpgMG0020copyjpgMG0020copyjpg
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Powiązane: Nowe technologie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki