REKLAMA
TYLKO U NAS

Koniec bannerów i wyszukiwarek

2008-05-05 08:00
publikacja
2008-05-05 08:00
Według najnowszego raportu Borrel Associates - Online Promotions: The Big Shift, w najbliższych latach wzrosną nakłady na internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe. Równocześnie zmniejszą się wydatki na reklamę bannerową i promocję w wyszukiwarkach.

Obecnie internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe prowadzone są na różne sposoby. Do najczęstszych praktyk należy udostępnianie kuponów rabatowych on-line oraz prowadzenie konkursów w firmowych serwisach WWW.

2007: 8 mld dolarów na konkursy WWW...

Według Borrel Associates wydatki na prowadzenie internetowych akcji promocyjnych i sponsoringowych  w ciągu najbliższych pięciu lat wzrosną do 22.8 miliarda dolarów.

...2008: 12,6 mld dolarów

Według tegorocznych prognoz, firmy na reklamę z wykorzystaniem bannerów i pop-upów, przeznaczą w tym roku około 12.6 miliarda dolarów. Przyszłoroczne wydatki na promocję w wyszukiwarkach osiągną 16.9 miliarda dolarów. Według przewidywań Borrel Associates będzie to szczyt nakładów na reklamę bannerową i wyszukiwarki. Amerykańska firma badawcza twierdzi, że w następnych latach nastąpi ich zdecydowany spadek. Miejsce bannerów i wyszukiwarek zajmą internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe.

Jakość witryny na 1-szym miejscu

Internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe często dają lepsze efekty od kampanii bannerowych i w wyszukiwarkach. Przeważnie zwiększają sprzedaż, co skutecznie przyciąga reklamodawców. Borrel Associates zwraca uwagę, że skuteczność takich działań, zależy przede wszystkim od jakości witryn internetowych firm lub produktów. Zadaniem strony WWW jest przyciągnięcie i skupienie uwagi odbiorcy w taki sposób, by skorzystał z oferowanych promocji. Wizytę w serwisie WWW użytkownik powinien zakończyć jako klient firmy. Dostosowanie witryn internetowych do wymogów prowadzenia akcji promocyjnych, stanowi kolejne wyzwanie dla agencji interaktywnych.

"Reklama internetowa zmienia się z każdym rokiem. Internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe jak na razie stanowią uzupełnienie kampanii bannerowych oraz promocji w wyszukiwarkach. Trudno jednoznacznie określić, czy zmieni się to w najbliższych latach. Jednego możemy być pewni - kluczowym narzędziem reklamy on-line pozostanie serwis internetowy. Agencje interaktywne powinny więc stale poszukiwać nowych, efektywnych rozwiązań w procesie projektowania i realizacji stron WWW dla swoich klientów" - komentuje Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7.

Raport Online Promotions: The Big Shift stanowi ciekawe spojrzenie na przyszłość reklamy internetowej. Czy jednak prognozy Borrel Associates się sprawdzą?

Elżbieta Kot
Źródło:
Tematy
Bezpłatne konto firmowe to dopiero początek. Sprawdź, które banki płacą najwięcej za oszczędności

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Nowe technologie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki