Klienci skarżą się na problemy techniczne po migracji do Alior Banku

W miniony weekend Alior Bank prowadził proces migracji klientów byłego Banku BPH na własny system informatyczny. Serwis został udostępniony klientom w poniedziałek nad ranem. Jak się jednak okazuje, część osób nadal ma problemy z zalogowaniem się do rachunku.

[Aktualizacja 29.03.2017 r., godz. 8:25] Wobec niecichnących zgłoszeń klientów na temat dalszego występowania problemów z logowaniem do systemu bankowości internetowej Aliora, Bank zachęcił dzisiaj rano do kontaktu z pracownikami w placówkach. "Zapraszamy do kontaktu z naszymi oddziałami! Dzisiaj aż 169 placówek Alior Banku pracuje od 08:00. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących fuzji, możecie odwiedzać oddziały osobiście lub kontaktować się z nimi telefonicznie. Lista oddziałów pracujących dzisiaj od 08:00 dostępna jest na stronie banku. Wybrane oddziały Alior Banku miały też wydłużony czas pracy w dniu wczorajszym. 198 z nich klienci mogli odwiedzić do godziny 20:00.

W komentarzach do uwag klientów w mediach społecznościowych bank nie zaprzecza utrudnieniom w kontakcie z infolinią. "Nasi konsultanci starają się na bieżąco wyjaśniać zgłoszenia wszystkich Klientów. Przepraszamy Cię za długi czas oczekiwania na kontakt" - czytamy dziś rano. Co ciekawe,klientów, którzy wczoraj bezskutecznie oczekiwali na połączenie telefoniczne z pracownikiem banku, może zaskoczyć telefon z instytucji. Konsultanci infolinii Alior Banku oddzwaniają dziś do klientów, a w słuchawce można usłyszeć, że kontaktują się z powodu wczorajszego np. kilkunastominutowego oczekiwania na połączenie i z pytaniem, czy nadal mogą pomóc.

[Aktualizacja 28.03.17 r., godz. 7:50] Klienci Alior Banku wciąż zgłaszają problemy z działaniem systemów bankowości internetowej po fuzji operacyjnej z częścią przejętą z Banku BPH. Nie brakuje nowych wpisów na facebookowym profilu Aliora i T-Mobile Usługi Bankowe o braku możliwości odblokowania dostępów i przeciążonej infolinii, na która nie sposób się dodzwonić.

(FORUM)

Głównym problem wśród klientów jest ciągły brak jednoznacznych informacji co do rozwiązania problemu zablokowanych kont bankowych - użytkownicy skarżą się, że wysłane przez bank dane do logowania zwracają błędy podczas rejestracji w serwisie internetowym. Pomocy nie mogą otrzymać ani na Facebooku, ani na infolinii, na której czas oczekiwania na połączenie się z konsultantem horrendalnie się wydłużył.

Kilka gorzkich słów do banku mają również klienci T-Mobile Usługi Bankowe. W tym przypadku kaliber utrudnień jest nieco mniejszy. Głównie zgłaszane są opóźnienia w dotarciu przelewów zleconych jeszcze w piątek lub problemy przy płatnościach internetowych realizowanych przez system T-Mobile Usługi Bankowe. Na facebookowym profilu instytucji pojawił się wpis specjalistów banku mówiący, że może być to związane z przerwą techniczną przeprowadzaną w miniony weekend - zalecany jest w takiej sytuacji kontakt z infolinią lub Wirtualnym Oddziałem. W wymienionych kanałach zostaliśmy jednak zapewnieni, że wszystko powinno już sprawnie przebiegać. Nie brakuje jednak osób, które jeszcze kilkanaście minut temu zgłaszały kolejne problemy: - Czwarty raz próbuję zapłacić przez PayU i 2 razy zawiesiła się strona banku, a 2 razy zawiesił się ekran logowania - pisze jeden z użytkowników. - Czy możecie podać przybliżoną godzinę, o której NAPRAWDĘ zakończy się ta przeklęta przerwa techniczna? - pointuje inny.

- Nie mogę się zalogować do swojego konta. Gdy wpisuje CIF, który od Was otrzymałem dostaję informację "Kanał użytkownika jest nieaktywny". Tylko nie każcie mi się kontaktować z infolinią, bo nie da się tam dodzwonić – pisze jeden z klientów na profilu facebookowym banku.

- Wcześniej mogłem wejść na stronę do logowania. Miałem – zgodnie z instrukcją – po wpisaniu numeru CIF dostać hasło startowe smsem, ale nic takiego nie nastąpiło. Teraz to już nigdzie się nie da wejść – pisze na nasza skrzynkę redakcyjną inny użytkownik i przesyła zrzut ekranu informujący o braku możliwości zalogowania się do konta.

Rzecznik Alior Banku Julian Krzyżanowski w poniedziałek uspokajał, mówiąc, że cała operacja przebiegła prawidłowo. Ewentualne problemy są jego zdaniem incydentalne. W razie występowania utrudnień - prosi o bezpośredni kontakt z infolinią.

(Bankier.pl)

WB/MG/MWC

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~jaaaaa

Dosć juz tego...miałam konto 10 lat w BPH nigdy niebyło problemow a co tu teraz sie dzieje??? Alior Bank-wyzsza kultura bankowosci ciekawe na czym polega??? dzis cały dzien była kolejna awaria , nikt o tym nie pisze ciekawe dlaczego??? To jest nie do pomyslenia...czy na tym ma polegac ta wyzsza kultura?? na łazenie do banku -czynny czy tez nie??? czy moze posiedzimy sobie poł dnia na fotelach dawnego Banku BPH...!!!!! Szczyt bezczelnosci !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~ddd

klientom pozostaje najlepsza z możliwości - opuszczenie i zmiana banku. Może jak kilka tysięcy klientów zmieni bank, to ktoś się zastanowi. Mam do dzisiaj terminy płatności, kto poniesie koszty za nieterminowość?

! Odpowiedz
0 1 ~mały-Finansista

Czy brak komentarzy świadczy o tym, że ustąpiły problemy? A może nie mamy już siły by komentować?
Bo u mnie NIE USTĄPIŁY!!!
Poprawiono tylko (kilka dni po reklamacji) jeden drobiazg.
Niższa kultura (bankowości) objawia się archaicznym, (bardzo) często wskazującym błędy systemem informatycznym, do bazy którego (w jednym tylko, moim, przypadku) wpisano część szablonów przelewów podwójnie, ponadto przetransferowano dziesiątki szablonów ... dawno już usuniętych!
Nie mówiąc już o sesjach wygasających podczas nieprzerwanej pracy.
Pamięta ktoś pierwszą wersją oprogramowania SEZAM (i firmę Doctor Q)? Były czasy!

PS Kiedyś w banku pracowali bankowcy, właścicielami zaś byli bankierzy. W Aliorze w placówkach spotkamy ... bankierów:
https://www.aliorbank.pl/dodatkowe-informacje/informacje/reklamacje.html

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~JC

Od tygodnia nie mam wejścia na konto firmowe a o dziwo mogę się logować na koncie osobistym i nikt nie może mi powiedzieć jak zalogować się na firmowym.Gdy chcę przejść z osobistego na firmowe to jestem od razu zrzucany..Pracownicy w oddziałach dwoją się i troją bez efektów .Na infolinii przyjęli moją reklamację i od tygodnia nie oddzwaniają a odsetki od terminowych zapłat lecą (VAT). Na koniec wystawię im NK z całych zapłacanych odsetek .Cała ta fuzja to dziecinada robiona jak najtaniej.Przeszedłem już przeobrażenia z PBK w BPHGE bez bólu.Jak bym wiedział że tak będzie to bym wcześniej zmienił bank w którym jestem od klientem prawie 30 lat.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Gonzo

A byłeś w oddziale, żeby się dowiedzieć co jest grane? Mi konto indywidualne już działa normalnie i z logowaniem nie ma problemow. Nie wiem z czego to wynika. Lepiej w punkcie się dowiedziec.

! Odpowiedz
0 2 ~Alicja

brak jakiejkolwiek informacji tylko "błąd podczas logowania" dla mnie nieporozumienie, w placówce nic nie można zrobić bo "awaria", od godziny 15 nie mogę się zalogować, zablokowało mi aplikacje na telefonie. Przykre, że nikt nie bierze na poważnie klientów,

! Odpowiedz
0 1 ~łajka

No to nieźle. U mnie za to odwrotnie. Loguje się od paru dni bez problemu. Saldo się zgadza. A gotówa, która wypłaciłem przed fuzja jeszcze mi została. Nie ma tragedii jak ktoś jest przezorny.

! Odpowiedz
0 1 ~Dawid

Ja mam nadal ten problem. Nikt nie jest w stanie nic powiedzieć, ani pomóc. Brak dostępu do środków. Kto ma ten sam problem proponuję kontakt ze mną dejvk1@gmail.com Trzeba założyć sprawę sądową zbiorowo o odszkodowania.

! Odpowiedz
0 2 ~Andrzej

Niestety ale dalej nie działa ! W ubiegłym tygodniu kilka razy zalogowałem się do konta firmowego więc chyba umiem to zrobić a dzisiaj już nie umiem ? To jest jakaś kpina bo na pewno nie bank. Ile to "harcerstwo" jeszcze będzie trwało. To nie jest najwyższa kultura bankowości lecz najwyższy stopień lekceważenia klientów przy oczywiście doskonałym samopoczuciu właścicieli teaj marnej firmy.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
8 1 ~MM

Bank zachował się świetnie, reaguje na problem i próbuje interweniować na różne sposoby. Często jest też tak, przy wielkich migracjach systemów, że klienci przyzwyczajeni do jednego systemu nie mogą się odnaleźć w nowym i twierdzą "to nie działa". Super, że bank pomaga zamiast olewać.

! Odpowiedz

Pobierz program PIT 2016

Program Pit 2016

Księgarnia Bankier.pl

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego ilustracje: Andrzej Mleczko, Robert B. Cialdini Cena: 34,90 zł  Zamów książkę

Znajdź nas na Facebooku

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl