REKLAMA

Duża wpadka Inteligo. Klienci oburzeni

Wojciech Boczoń2013-09-10 10:28analityk Bankier.pl
publikacja
2013-09-10 10:28
Nie milkną echa skutków ostatniego liftingu systemu bankowości internetowej Inteligo. Internet huczy, a klienci wylewają swoje żale na Facebooku. Część klientów banku internetowego została odcięta od pieniędzy na kilka dni. Inni narzekają, że zniknęły ważne funkcje.

Zapowiedź zmian w systemie bankowości internetowej Inteligo pojawiła się na stronie banku już kilka miesięcy temu. Przerwa techniczna została zaplanowana na ostatni weekend, ale okazało się, że Inteligo nie wyrobiło się w terminie. Facebookowy "wall" banku zalała fala skarg od zdenerwowanych klientów. Wczoraj serwis ledwo działał, nie dochodziły SMS-y autoryzacyjne, a 10. dzień miesiąca to termin opłacania składek do ZUS-u. Dziesiątego wiele zakładów płaci swoim pracownikom pensje. Ponieważ od piątku występowały problemy z dostępem do serwisu, niektórzy klienci twierdzą, że zostali na weekend odcięci od pieniędzy. Nie można było bowiem także wypłacić pieniędzy z bankomatów - pojawiał się komunikat "brak środków na koncie".

Klienci skarżą się nadzorowi. Najrzadziej na SKOK-i» Klienci skarżą się nadzorowi. Najrzadziej na SKOK-i

Klienci są wściekli, bo nie dostali komunikatów o zmianach na swoją skrzynkę mailową. Bank broni się, że informował o zmianach na stronie WWW i Facebooku. Wiadomość pojawiła się też (już w czerwcu) w poczcie wewnętrznej Inteligo. Niestety, dla części klientów taka komunikacja okazała się niewystarczająca. "Może jednak wypadałoby mailem i esemesem wszystkim klientom powiedzieć dwa dni wcześniej? " - pisze jeden z oburzonych klientów na Facebooku.

"Trzy dni? Seriously?"

Oburzenie budzi też czas trwania przerwy technicznej. Trzy dni to według internautów zdecydowanie za dużo. Zwłaszcza że serwis miał być zamknięty od godziny 13.00 w piątek, a nie działał już o 11.00. Jeśli ktoś zaplanował sobie płatności na ostatnią chwilę, miał problem z ich zrealizowaniem. Internauci przypominają, że inne banki praktykują raczej nocne wdrożenia i nie blokują klientom dostępu do pieniędzy na kilka dni.

Klienci mają też zastrzeżenia do samej funkcjonalności nowego serwisu. "Serwis po logowaniu jest kompletnie nieczytelny, kiedyś wszystko było na pulpicie. Dziś musisz klikać w odpowiednie sekcje, by zobaczyć, co masz. Na dodatek serwis SMS po prostu nie działa, czwarty dzień. A jeśli już pojawi się SMS, to bez kwoty i miejsca obciążenia" - napisał mi jeden z czytelników.

Klienci: To krok wstecz!

O ile jednak nowy interfejs to kwestia gustu i przyzwyczajeń, to zastrzeżenia można mieć do wycofania dwóch ważnych funkcjonalności w ramach kar: rezygnacji z usługi bankomaty bez granic i rezygnacji z możliwości sterowaniem płatnościami zbliżeniowymi w karcie debetowej. Z abonamentu bankomaty bez granic będą mogły nadal korzystać osoby, które taką usługę aktywowały wcześniej. Nowi za wypłatę z obcych bankomatów zapłacą 5 zł.

Drugie istotne ograniczenie to brak możliwości zarządzania limitem płatności zbliżeniowych i zablokowania transakcji wykonywanych z użyciem paska magnetycznego dla kart MasterCard PayPass. Inteligo było bodajże jedynym bankiem na rynku, który w standardowej ofercie udostępniał klientom możliwość wyłączenia płatności zbliżeniowych w karcie. Teraz klienci - chcąc czy nie - będą mieli aktywną usługę płatności zbliżeniowych. Co ważne, bank będzie systematycznie wycofywał zwykłe Visy Elektron, wydając w ich miejsce Visy PayWave.

PKO BP nie ma pomysłu na Inteligo?

Inteligo to jeden z pionierów bankowości internetowej w Polsce i ma rzeszę wiernych klientów. Przez lata pozostawał w cieniu mBanku, który dynamicznie rozpychał się na rynku. Nowe otwarcie z 2010 roku odświeżyło ofertę i wprowadziło szereg brakujących dotychczas funkcji, m.in. kartę kredytową lub kredyty online. Plany były bardzo ambitne - bank zakładał do końca 2012 roku pozyskanie 1 mln nowych klientów, zwiększenie wolumenu depozytów do 9,3 mld zł, wydanie 300 tys. kart kredytowych i udzielenie 165 tys. pożyczek gotówkowych. Ostatecznie po cichu wycofano się z planów, a Inteligo ponownie trafiło do rynkowej niszy. Ogłoszono, że bank wraca do korzeni, czyli zostanie sprowadzony do roli banku depozytowego. Dziś prowadzi około 700 tys. rachunków dla klientów indywidualnych. Ile dokładnie, tego nie wiadomo, bo bank przestał ujawniać takie dane.

Ostatnie kłopoty banku wynikały z przenoszenia Inteligo na system informatyczny, na którym działa PKO BP - Alnovę. Pojawia się oczywiście pytanie, co by to oznaczało dla samego banku? Wspólny system informatyczny to możliwość wdrożenia funkcji dostępnych w PKO BP. Już teraz zapowiedziano udostępnienie usługi IKO, być może kiedyś placówek PKO i jakiejś pakietyzacji usług (na wzór mBanku). Wyłania się jednak inny problem: PKO BP ewidentnie woli promować swoje własne Konto Za Zero niż rachunek Inteligo. Może się zatem okazać, że wdrożenie będzie miało w dłuższej perspektywie zupełnie inne skutki: PKO po prostu wchłonie internetową markę.

Specjalnie dla Bankier.pl wypowiedzi udzielił sam Inteligo, który tłumaczy powód zaistnienia problemów.

Wprowadzane zmiany polegające na integracji systemu Inteligo z systemami PKO Banku Polskiego wymagały niestety dłuższej niż standardowa przerwy technicznej. Przerwa rozpoczęła się i zakończyła zgodnie z planem, o czym informowaliśmy klientów z odpowiednim wyprzedzeniem za pośrednictwem strony internetowej Inteligo, wiadomości w serwisie transakcyjnym, a także za pośrednictwem social media i stron naszych partnerów.

Po weekendowej przerwie miało miejsce duże natężenie logowań i operacji dokonywanych przez klientów, dlatego wczoraj w godzinach przedpołudniowych system działał wolniej. Sytuacja od wczesnych godzin popołudniowych dnia wczorajszego jest stabilna.

Usługa „Bankomaty bez granic” jest dostępna dla wszystkich, którzy dokonali jej aktywacji przed 5 września i korzystanie z niej odbywa się na dotychczasowych warunkach.

Wszyscy dotychczasowi i nowi klienci Inteligo zyskają natomiast w najbliższym czasie dodatkowe korzyści, takie jak między innymi dostęp do sieci prawie 200 wpłatomatów czy możliwość korzystania z płatności mobilnych IKO.

Jeśli chodzi o limity płatności zbliżeniowych w kartach MasterCard, planujemy wdrożyć w najbliższym czasie możliwość wyłączenia funkcji zbliżeniowej na życzenie Klienta, tak jak to teraz ma miejsce w przypadku kart Visa obsługiwanych przez systemy PKO Banku Polskiego. Warto zaznaczyć, że karty Inteligo MasterCard PayPass autoryzują domyślnie transakcje w trybie online, dla których Bank ma ustawione limity w systemie transakcyjnym (tak jak było to w przypadku Inteligo) z tą tylko różnicą, że ustawia je Bank, a nie klient.

PKO Bank Polski


Tekst pochodzi z portalu PRNews.pl

Wojciech Boczoń
Analityk Bankier.pl
Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (20)

dodaj komentarz
~Jarek
Popsuto masę rzeczy: nie działa wklejanie kwot i opisów, bo ciągle jakiś niedozwolony znak, który nie wiadomo gdzie jest, nie da się edytować, wprowadzono dni tygodni zamiast dat, więc trzeba mieć kalendarz pod ręką, nie wyświetla się kwota ostatniego przelewu przy wpisywaniu nowego, a było to pomocne. Ale najważniejsze: nowy interfejs Popsuto masę rzeczy: nie działa wklejanie kwot i opisów, bo ciągle jakiś niedozwolony znak, który nie wiadomo gdzie jest, nie da się edytować, wprowadzono dni tygodni zamiast dat, więc trzeba mieć kalendarz pod ręką, nie wyświetla się kwota ostatniego przelewu przy wpisywaniu nowego, a było to pomocne. Ale najważniejsze: nowy interfejs zaprojektowano pod monitory pionowe!!! Po obróceniu strona wizualna działa perfekcyjne, jest świetny przegląd i mało zmarnowanego miejsca. Zróbcie teraz projekt pod monitory ustawione normalnie. Przecież nie będę ciągle kręcić panelem!
~klient
A ja pewien problem z Inteligo miałem już pół miesiąca temu. 25 sierpnia dostałem smsa po transakcji kartowej, że mam jeszcze dostępnych 24 zł. Dwa dni później dostałem smsa, że na moje konto wpłynęło 2612 zł (to była pensja) i po wpływie tych 2612 zł mam dostępnych... 2585 zł! Jakim cudem po wpływie pewnej kwoty mogę mieć dostępne A ja pewien problem z Inteligo miałem już pół miesiąca temu. 25 sierpnia dostałem smsa po transakcji kartowej, że mam jeszcze dostępnych 24 zł. Dwa dni później dostałem smsa, że na moje konto wpłynęło 2612 zł (to była pensja) i po wpływie tych 2612 zł mam dostępnych... 2585 zł! Jakim cudem po wpływie pewnej kwoty mogę mieć dostępne mniej niż ta kwota, zwłaszcza że jeszcze przed wpływem tej kwoty miałem ponadto 24 zł?
~Techniczny
Korzystam z Inteligo od kilku lat,same przelewy i nigdy nie miałem żadnych problemów,fakt prowizje za przelew są duże.Ale same przelewy idą płynnie i nigdy nie czekałem dłużej niż kilka minut.
~gucio
A mi pobrało prowizję przy wypłacie z bankomatu, gdzie zawsze było za darmo. Od 100 zł pobrało 4,50.
~maja2
Powtarzam , co usłyszałem na Infolinii - podobno był jakiś błąd i niektórym pechowcom ( w tym mi) pobrano opłatę za bankomat. Mają być one zwrócone - czekam.
~mż
miało być nieczynne do 7 w poniedziałek, ale po tej godzinie też nie dało się zrobić przelewu, dopiero wieczorem. ale i tak przelew do ZUS wisi mi do tej pory jako niewykonany, a termin był do wczoraj. potwierdzenie się wygenerowało, ale bez danych...
nadęte PKO BP dąży do unicestwienia swojego Inteligo.
~maja2
Trochę spokoju - u mnie już działa. Przelewy też chodzą - wczoraj rano zleciłem testowy przelew i wieczorem był u odbiorcy. Naliczyli mi opłatę za wypłatę z bankomatu PKO, ale na infolinii powiedziano, że wszystko zostanie zwrócone. Co do wyglądu strony, to zmian nie ma dużo, więc według mnie jest ok.
~Jacek
PROTEST, DOŁĄCZ DO NAS

https://www.facebook.com/antynoweinteligo
~ciułacz
Zniknęła kolumna odsetek lokat. Teraz nie wiadomo ile tych odsetek naliczono !
I czy poprawnie !!!
~Lech
Zniknęła kolumna odsetek lokat. Teraz nie wiadomo ile tych odsetek naliczono ! I czy poprawnie !!!

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki