Forum Ogólne

Re: Likwidacja czy zawieszenie działalności

AR Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> To teraz ja z taką pewną nieśmiałością pytam : Od
> kiedy ZUS posiada status osoby fizycznej ? A może
> udzielający odpowiedzi chcą wykorzystać ustawę o
> odpowiedzialności podmiotów zbiorowych (chętnie
> wysłucham argumentacji jak to zrobić) ?

~AR, z całą pewnością ZUS nie jest osobą fizyczną. I tutaj nie ma żadnych niejasności.Podając ten art. K.k. chciałam wskazać na łatwość znalezienia paragrafów na niecne poczynania tej instytucji. Zaznaczam, ze prawnikiem nie jestem, ale przez ostatni rok trochę prawa liznęłam z konieczności, przed którą postawił mnie ZUS (wiem, wiem tacy domorośli są najgorsi), a i na studiach ekonomicznych przez rok, czy dwa trochę o nim posłuchałam. Niemniej jestem w tej dziedzinie laikiem i zdaję sobie sprawę. Mam jednak dość tych wierutnych kłamstw, interpretacji (można -nie można), wykrętów, forteli, które przed nami - małymi żuczkami, sobie ćwiczy i próbuje ZUS. To co tutaj piszę (niejednokrotnie prowokacyjnie), czynię tylko w celu, by inspirować czytających do poszukiwań. Myślę, że każdy drobiazg wyczytany na tym forum, może być inspiracją do wymyślenia skutecznej drogi. Pod warunkiem, że nikt nie będzie ośmieszany.
Wiele dobrego zrobiłeś ~AR dla merytorycznego rozwoju tego tematu na forum. Wielkie dzięki za wszystko, co do tej pory zrobiłeś. Twoje informacje dla wielu mogły okazać się bezcenne. Jednak stwierdzenie: "A o tym, żeby należności ZUS z tytułu składek były ”nieopodatkowanymi” (rozumiem, że chodziło o niepodatkowe, a nie „nieopodatkowane”) należnościami budżetu państwa jakoś nie słyszałem (ale wzrok i słuch już nie ten)." nie stwarzają dobrego klimatu do rozmów, tym bardziej, że bezpośrednio pod tym zacytowałam art. ustawy, w ktorym użyto słowa -niepodatkowe. Ale to szczegół i myślę, ze nie zakłóci on wzajemnej komitywy we wspólnym dążeniu do rozwiązania problemu.