Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Woodpecker podtrzymuje prognozę przychodów w '23, nie zrealizuje prognozy zysku netto

Woodpecker, technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, podtrzymuje prognozę przychodów w 2023 r., ale nie zrealizuje prognozy dotyczącej zysku netto - poinformował prezes Mateusz Tarczyński na konferencji prasowej. Zysk netto w II kwartale wyniósł ponad 423 tys. zł i był niższy rdr o 62,54 proc.

fot. Zbyszek Kaczmarek / FORUM

Jak wynika z raportu, na dzień 30 czerwca 2023 roku prognoza sprzedażowa zrealizowana jest w 50,71 proc., a prognoza wyniku netto w wysokości 16,60 proc.

reklama

"Jeśli chodzi o prognozy na ten rok, podtrzymujemy część prognozy przychodowej. Wygląda na to, że nie będzie problemu ze zrealizowaniem tej prognozy, a nawet jest duża szansa na jej przekroczenie. Jeśli chodzi o część związaną z zyskiem netto to nie zrealizujemy jej na takim poziomie, jak to planowaliśmy 3 lata temu" - powiedział prezes Mateusz Tarczyński.

Spółka w obszarze wszystkich swoich produktów podjęła decyzję o zmianie metryk rozliczeniowych na nowe, oparte o dokładne rozliczenie wykorzystania usługi.

Jak podano w raporcie, strategia ta ma na celu zwiększenie możliwości długoterminowej skalowalności biznesu, co ma być osiągnięte poprzez przenoszenie użytkowników na wyższe progi cenowe wraz z ich wzrostem, oferowanie płatnych dodatków oraz w długim terminie budowę platformy handlowej dla zewnętrznych dostawców jako nowy kanał przychodowy.

"Odnośnie zmiany cennika, wypracowaliśmy w ostatnim kwartale to, jak ta zmiana będzie wyglądała. Nie chcemy robić tylko prostego podniesienia ceny - robimy dużą zmianę metryk rozliczeniowych, która pozwoli nam zbudować przewagę konkurencyjną. Ten etap mamy już za sobą, jesteśmy teraz na etapie implementacji i dogrywania szczegółów" - powiedział prezes.

Dodał, że spółka pracuje nad kolejnym produktem - "Prospects", dzięki któremu można dostarczać kontakty do ludzi, do których klienci spółki będą mogli się odezwać, aby rozpocząć współprace biznesowe.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

"Planujemy uruchomienie sprzedaży pierwszej wersji (produktu - przyp. PAP) w wesji private beta, jeszcze w tym roku. Spodziewamy się pierwszych efektów w ostatnim kwartale" - powiedział Mateusz Tarczyński.

Jak podano w raporcie, w obszarze tworzenia zautomatyzowanych przekazów sprzedażowych video - zespół nowego produktu Woodpecker Scale ulepszył technologię klonowania głosu, dzięki czemu znacznie skrócił czas potrzebny do trenowania danych niezbędnych w tym procesie. Zostały wprowadzone zmiany pozwalające na zwiększenie możliwości generowania filmów sprzedażowych z 600 do kilkudziesięciu tysięcy dziennie.

Z projektów uchwał NWZ zwołanego na 20 września wynika, że akcjonariusze notowanej na NewConnect spółki Woodpecker zdecydują w sprawie ubiegania się przez spółkę o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na rynku regulowanym GPW.

"Wybraliśmy już doradców, z którymi pracujemy. Celujemy w złożenie prospektu albo na koniec tego roku albo na początku następnego roku. Nie planujemy emisji, planujemy techniczne przejście na główny rynek" - powiedział prezes.

W drugim kwartale 2023 roku spółka posiadała aktywnych klientów ze 102 krajów porównaniu do 90 w analogicznym okresie 2022 roku.

"Widać, że nasz podstawowy trend to skupienie się na krajach anglosaskich - mamy wzrost jeśli chodzi o klientów z Wielkiej Brytanii. (...) Pojawiają się od czasu do czasu klienci z nowych krajów, natomiast nie skupiamy się na tym" - dodał prezes.

W drugim kwartale 2023 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 6,87 mln zł i wzrosły o 26,59 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem i o 2,28 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału. Przychody MRR liczone w dolarach wyniosły 1.635 tys. USD, co było wynikiem lepszym o 28,55 proc. rdr i były wyższe o 5,40 proc. od osiągniętych w poprzednim kwartale. MRR osiągnięty w czerwcu 2023 roku wyniósł 527 tys. USD i był wyższy o 25,35 proc. w porównaniu do czerwca 2022 roku.

Zysk netto w II kwartale 2023 r. wyniósł 423.058,98 zł i był o 62,54 proc. niższy, niż w porównywalnym kwartale 2022 roku (tj. 1,12 mln zł).

Jak podano w raporcie, niższy zysk netto jest wynikiem decyzji spółki o zdecydowanym zwiększeniu nakładów na rozwój nowych produktów w 2023 roku. Jest to część długoterminowej strategii, mającej na celu dostarczenie kompleksowych rozwiązań dla użytkowników.

Marża EBITDA w drugim kwartale 2023 r. wyniosła 17,75 proc., co oznacza spadek o 12,28 punktów procentowych w porównaniu z marżą uzyskaną w drugim kwartale 2022 roku (30,03 proc.). W stosunku do poprzedniego kwartału marża EBITDA uległa obniżeniu o 6,54 punktu procentowego.

Spółka zaprezentowała po raz kolejny strukturę swoich przychodów podzieloną na trzy główne oferowane produkty: Cold Email, Agency oraz Sales Assistant.

Jak podano, Cold Email nadal generuje najwyższe przychody ze wszystkich produktów oferowanych przez spółkę i odpowiadał w drugim kwartale za 59,38 proc. całkowitego przychodu. Produkt Agency wykazał zauważalny wzrost udziału w przychodach do 37,73 proc. wobec 35,69 proc. w poprzednim kwartale. Sales Assistant jako najnowszy wprowadzony na rynek również odnotował wzrost do poziomu 2,9 proc. z 2,56 proc. w pierwszym kwartale 2023 roku.

W drugim kwartale 2023 roku ARPA (Average Revenue per Account) wyniosła 114 USD, co oznacza wzrost o 2 USD w stosunku do poprzedniego kwartału i spadek 2 USD rdr.

Woodpecker to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie automatyzujące komunikacje w modelu software as a service (SaaS). Oprogramowanie wykorzystuje algorytmy, które m.in. wysyłają spersonalizowane komunikaty, wykrywają odpowiedzi i przypominają o kontakcie. (PAP Biznes)

alk/ osz/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty