Rozwiązanie klasy suite (pakiet oprogramowania, który integruje różne aplikacje i usługi w ramach jednej platformy - przyp.) o roboczej nazwie Text App, łączy funkcjonalności obecnych produktów i dodaje do nich nowe.
Obecnie nowe rozwiązanie testuje ponad 250 aktualnych klientów Text. W tym roku spółka zaoferuje nowym klientom, jednak intensywna komunikacja związana z Text App jest zaplanowana na przyszły rok.
Jak podano, Text App łączy kluczowe funkcjonalności produktów LiveChat, HelpDesk i ChatBot, a także nowych rozwiązań: TeamChat i Workflows.
"To jest też kluczowy punkt strategii (nowe rozwiązanie Text App - przyp.), którą nakreśliliśmy jeszcze przed zakupem domeny text.com i przed zmianą nazwy spółki z LiveChat Software. Następnym kamieniem milowym będzie udostępnienie Text App dla nowych klientów. Należy się tego spodziewać jeszcze w tym kwartale" - powiedział szef zespołu relacji inwestorskich w spółce Marcin Droba, na konferencji prasowej.
Dodał, że spółka będzie też kontynuowała migrację bieżącej bazy klientów na nowe rozwiązanie.
"W czerwcu zakończyliśmy też inny projekt, również kluczowy i bardzo długotrwały, czyli migrację do nowej infrastruktury w chmurze. Jednym z efektów zakończenia tego procesu będzie możliwość obniżenia kosztów w kolejnych kwartałach, bo do tego momentu utrzymywaliśmy równolegle dwa systemy" - powiedziała Łucja Kaseja, menadżerka relacji inwestorskich Text.
"Dla klientów przyniesie to poprawienie jakości świadczonych usług, likwidację limitów w zakresie ruchu na obsługiwanych stronach internetowych, czy wprowadzenie nowych funkcjonalności dla klientów, zwłaszcza tych klasy enterprise" - dodała.
Wskazała, że w spółce dużo dzieje się w zakresie akwizycji klientów.
"Tu mamy duże wyzwania, część jest związana ze zmianami sposobu wyszukiwania treści w internecie, co zmusza nas do zdecydowanych zmian w zakresie pracy nad SEO, inne związane są z wymagającym otoczeniem makroekonomicznym" - powiedziała.
"Kontynuujemy intensywne prace nad wzmocnieniem naszych tradycyjnych kanałów pozyskiwania klientów, ale równocześnie wzmacniamy dział sprzedaży i naszą obecność offline" - dodała.
W środę Text poinformował, że według szacunków w I kwartale roku finansowego 2025/26 miał 21,83 mln USD otrzymanych płatności, co oznacza spadek o 3,5 proc. w skali roku i spadek o 2,8 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.
Jak podano, spadek wynikał z mniejszego udziału płatności rocznych w całości w stosunku do porównywanych okresów.
W I kwartale roku finansowego (kwiecień - czerwiec 2025) szacunkowa wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów subskrypcyjnych (MRR) grupy z abonamentów wszystkich produktów, na koniec czerwca 2025 r. wyniosła 7,17 mln USD, co oznacza wzrost o 1,4 proc. w stosunku do stanu sprzed roku i wzrost o 0,7 proc. w stosunku do stanu na 31 marca 2025 r.
Wartość ARR wyniosła 86,04 mln USD.
W piątek, 27 czerwca spółka przedstawiła wyniki za rok finansowy 2024/25.
Grupa Text odnotowała w roku finansowym 2024/25 354,2 mln zł skonsolidowanych przychodów i 164,4 mln zł zysku netto. Oznacza to odpowiednio wzrost o 5,6 proc. i spadek o 1,3 proc. w skali roku. Wynik EBITDA wzrósł o 1,6 proc. do 201,6 mln zł.
"Spadki na poziomie zysków to głównie efekt osłabienia amerykańskiej waluty, w której Text generuje praktycznie całą sprzedaż. W trakcie roku spółka notowała też zwiększone koszty infrastruktury, co było związane z migracją na nową 'chmurę'. Zakończenie tego procesu (w czerwcu 2025 roku) umożliwi nie tylko poprawę jakości i oferowanie nowych funkcjonalności dla klientów klasy enterprise, ale też obniżenie kosztów" - podano w komunikacie prasowym.
"Text nadal notuje bardzo wysokie marże operacyjne: 79,7 proc. marży brutto na sprzedaży, 50,1 proc. marży operacyjnej, 56,9 proc. marży EBITDA i 46,4 proc. marży netto" - dodano.
Na koniec roku finansowego 2024/25 MRR spółki osiągnął wartość 7,12 mln USD (co przekłada się na 85,44 mln USD ARR ). Powtarzalne przychody z abonamentów nie obejmują przychodów opartych na modelu "pay per usage" (czyli np. płatności za interakcje ChatBot wykraczające poza abonament, czy za wykorzystanie API). (PAP Biznes)
alk/ osz/