Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Orlen w Ruchu. Spółka rusza z nową marką

, aktualizacja: 2021-02-08 15:12

Prezes PKN Orlen poinformował, że na polskim rynku pojawi się nowa marka - Orlen w Ruchu. Spółka zainwestuje w segment detaliczny i usługi kurierskie.

(fot. Orlen)

"W naszej strategii założyliśmy, że w ciągu 10 lat przeznaczymy na inwestycje w segment detaliczny 11 mld zł" - powiedział prezes Obajtek podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.

reklama

"Uruchamiamy nową markę Orlen w Ruchu na bazie obecnych punktów Ruchu. W ciągu 5 lat chcemy mieć 900 punktów pod tą marką" - dodał.

Plany Orlenu obejmują też utworzenie sieci automatów paczkowych. “Bardzo mocno będziemy inwestować w usługi kurierskie. W tym roku powstanie 5,5 tys. punktów odbioru paczek, a w ciągu pięciu lat około 10 tys. punktów odbioru paczek” - powiedział Obajtek.

“W tym roku zaczynamy stawiać automaty do paczek. W tym roku powstanie 500 automatów do odbioru paczek” - dodał. Zapowiedział też, że w ciągu dwóch lat powstanie około 2 tys. automatów do paczek, a w ciągu kilkunastu lat ich liczba wzrośnie do około 10 tys. Jak dodał, Orlen zainwestuje w usługi kurierskie.

"Orlen nie schodzi z kolportażu prasy. Orlen będzie rozwijał kolportaż prasy, ale to wymaga pewnego procesu optymalizacji, łączenia kolportażu, pewnej wspólnej logistyki, tak byśmy mogli to zoptymalizować" - powiedział na konferencji prasowej Obajtek.

Jak mówił, Orlen prowadzi wiele produktów pod własną marką; również te produkty będą zastosowane w tych punktach, które będą się nazywać Orlen w Ruchu.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

"Rozwiniemy zarówno markę Orlen w Ruchu, jak i utrzymamy wszelkie parametry, by sprzedaż pozapaliwowa jeszcze zdecydowanie wzrosła" - zapewnił prezes PKN Orlen. "Chcąc być stabilnym koncernem, musimy się rozwijać" - dodał.

"Ruch posiada wiele punktów sprzedaży. Częściowo są to bardzo dobre lokalizacje. W związku z tym musimy wykorzystać potencjał i doświadczenie drugiej firmy, by jeszcze szybciej się rozwijać" - mówił.

Trzy nowe formaty detaliczne

Członkini zarządu PKN Orlen Patrycja Klarecka powiedziała, że przygotowane zostały trzy nowe formaty detaliczne.

Pierwszym mają być około dwudziestometrowe punkty, które "zastąpią obecne kioski" według Klareckiej mające obecnie mniejszą powierzchnię.

"Chcielibyśmy także wejść w format większy, około sześćdziesięciometrowy, który będzie również opierał się na naszej doskonałej ofercie gastronomicznej, ale i ofercie sklepowej. Uzupełnieniem tych dwóch formatów będą tzw. kąciki kawowe, które będziemy chcieli postawić w miejscach o wysokim natężeniu ruchu" - zapowiedziała Klarecka.

Nazwa Orlen w Ruchu ma według Klareckiej związek z tym, że nowe formaty Orlenu przeznaczone są "dla klienta w drodze, dla klienta, który porusza się środkami komunikacji miejskiej, chodzi na piechotę" - powiedziała przedstawicielka koncernu.

Nowe formaty mają mieć zarówno formę samodzielnych punktów, jak i znajdować się w ciągach sklepowych. 

Nowe inwestycje wygenerują kilkaset mln zł EBITDA w 5 lat 

PKN Orlen zbuduje nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką „Orlen w ruchu” dostępne poza stacjami paliw i zaangażuje się w rozwój punktów odbioru paczek i usług kurierskich, stawiając własne automaty paczkowe. Grupa szacuje, że w ciągu pięciu lat inwestycje te wygenerują dodatkowo kilkaset milionów zł EBITDA - podał Orlen w komunikacie prasowym.

Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.

Jak podano, pierwsze formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami Orlenu zostaną uruchomione jeszcze w tym półroczu. Natomiast we wrześniu tego roku klientom udostępniona zostanie usługa „Orlen Paczka”, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek.

pr/ osz/ mfr/ pad/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty