Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

L’Oréal dopiął swego. Gigantyczna transakcja stała się faktem

fot. Robert Way / Shutterstock

L’Oréal podjął ważny krok, który może zmienić układ sił na rynku pielęgnacji skóry. Francuski gigant kosmetyczny coraz odważniej inwestuje w rozwój swojego luksusowego portfolio. To posunięcie może mieć dalekosiężne konsekwencje dla branży dermatologicznej.

reklama

5 czerwca informowaliśmy, że potentat branży kosmetycznej chce kupić brytyjską markę Medik8. Dziś okazało się, że działanie to stało się faktem. L'Oréal zgodził się na przejęcie większościowego udziału, wzmacniając swoją pozycję na szybko rosnącym rynku dermatologicznej pielęgnacji skóry.

Ani L'Oréal, ani brytyjska firma private equity Inflexion, która sprzedaje swoje udziały, nie ujawniły warunków transakcji w opublikowanych 9 czerwca w osobnych oświadczeniach. W ubiegłym tygodniu „Financial Times” wskazywał, że umowa opiewa na kwotę 1 miliarda euro.

 L'Oréal w swoim komunikacie zaznaczył:

„To przejęcie dodatkowo wzmacnia luksusowe portfolio L'Oréal, wzbogacając je o markę premium opartą na naukowych podstawach, z udokumentowanymi sukcesami i dużym potencjałem do globalnego wzrostu”.

Sprzedaż w dziale produktów luksusowych L'Oréal — drugim co do wielkości segmencie firmy, obejmującym m.in. perfumy Miu Miu, kosmetyki do pielęgnacji skóry Lancôme oraz produkty marki Aesop — wzrosła w ubiegłym roku zaledwie o 2,7%. Wzrost ten był ograniczony, ponieważ rosnąca inflacja skłaniała klientów do sięgania po tańsze marki.

Był to najniższy wzrost spośród wszystkich segmentów L'Oréal, ale i tak przewyższył wyniki działu kosmetycznego luksusowego konkurenta LVMH.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Inflexion zachowa mniejszościowy pakiet udziałów w Medik8, który specjalizuje się w kremach i serum przeciwstarzeniowych opartych na witaminie A. L'Oréal jednak zabezpieczył sobie prawo do całkowitego wykupu udziałowców mniejszościowych.

Przypadek L’Oréal pokazuje, jak nawet największe firmy z sektora dóbr konsumpcyjnych muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków gospodarczych i nastrojów konsumentów. Wyzwania związane z inflacją, globalną niepewnością i rosnącą konkurencją wymagają elastyczności oraz zdolności do szybkiego reagowania. Również w segmencie produktów luksusowych.

J.S.

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty