Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

DataWalk zakłada ponad 50 proc. wzrost przychodów w 2023 roku

DataWalk ocenia, że ponad 50 proc. wzrost przychodów w 2023 roku jest realnym celem. Wyższe dynamiki wzrostu będą wymagały więcej czasu - poinformował we wtorek prezes Paweł Wieczyński.

(fot. GPW)

Jak podano w prezentacji, wśród kluczowych, krótkoterminowych celów zarządu DataWalk jest dalsze usprawnienie inżynierii systemowej, większa liczba referencji od kluczowych klientów i powrót do dynamiki przychodów powyżej 50 proc.

reklama

"Ogólnie rzecz biorąc, nasz model biznesowy, wielkość rynku i sytuacja na poziomie konkurencji powoduje, że my uważamy, że jesteśmy w stanie rosnąć zdecydowanie szybciej niż 50 proc. czy nawet 70 proc. rdr. Naturalne natomiast jest też to, że te wszystkie procesy transformacyjne, budowa nowych kanałów, zbudowanie zdolności wdrożeniowych i przedsprzedażowych to jest coś co trwa i niestety nie jesteśmy w stanie tego znacząco przyspieszyć" - powiedział podczas wtorkowej konferencji prezes Paweł Wieczyński

"Biorąc pod uwagę dynamikę tego procesu, chcielibyśmy powiedzieć, że jeśli dziś jesteśmy na trajektorii wzrostu przychodów - jak w pierwszym półroczu i trzecim kwartale - na poziomie około 30 proc., to w przyszłym roku - mocno przyspieszając - 50 proc. wydaje się realnym celem. Mamy ambicję, żeby to było więcej, natomiast 70 proc. i wyżej to poziomy, które będą wymagały znacznie więcej czasu niżeli tylko najbliższych miesięcy" - dodał.

Zarząd podał, że w perspektywie 1-2 lat chce skupić się na kontynuacji skalowania inżynierii systemowej, zwiększeniu liczby zespołów sprzedażowych i rozwoju kanału partnerskiego. Wśród długoterminowych priorytetów spółki jest z kolei skalowanie przez model SaaS/PaaS oraz rozwój nowych zastosowań platformy.

"Krótkoterminowo jesteśmy w procesie transformacji i poprawy wewnętrznych parametrów po to, żeby rosnąć szybciej niż 30 proc., szybciej niż 50 proc., a potem szybciej niż 70 proc. - tylko to się rozłoży oczywiście w czasie" - powiedział prezes.

Grupa DataWalk miała w trzecim kwartale 2022 roku 20,2 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 2,9 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły w tym okresie do 7,7 mln zł z 5,9 mln zł przed rokiem. Strata operacyjna wyniosła 4,4 mln zł wobec 3,2 mln zł straty w III kwartale 2021 roku.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Po trzech kwartałach spółka zanotowała 97,9 mln zł straty netto j.d., 118 mln zł straty EBIT przy przychodach na poziomie 25,8 mln zł. W analogicznym okresie 2021 roku strata netto wynosiła 4,2 mln zł, strata operacyjna 4,6 mln zł, a przychody 20 mln zł. (PAP Biznes)

sar/ ana/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty