Allegro zakłada tegoroczny wzrost skonsolidowanej GMV o 8-11 proc., a przychody mają się zwiększyć o 7-11 proc.
Wzrost GMV z działalności w Polsce oczekiwany jest w całym 2025 roku w przedziale 9-11 proc., przy wzroście przychodów o 14-17 proc., a skorygowanego zysku EBITDA o 8-12 proc.
Allegro spodziewa się w tym roku zwiększenia GMV na platformach zagranicznych o 40-50 proc. przy przychodach wyższych o 55-65 proc. Skorygowana strata EBITDA segmentu oczekiwana jest w przedziale 350-400 mln zł.
Segment MALL powinien zakończyć rok spadkiem GMV o 55-65 proc. r/r. Jego przychody oczekiwane są na poziomie 45-55 proc. niższym, a skorygowana strata EBITDA ma wynieść 150-170 mln zł.
Tegoroczny CAPEX spodziewany jest na poziomie 850 mln-1 mld zł w Polsce, 40-50 mln zł na platformach zagranicznych, oraz 30-40 mln zł w segmencie MALL.
"Nasze wyniki w czwartym kwartale były albo zgodne z naszymi oczekiwaniami, albo je przekroczyły, choć było blisko w przypadku celu dla GMV w Polsce. W ciągu osiemnastu miesięcy Allegro uruchomiło swoje platformy w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Dzięki temu nasz docelowy rynek zwiększył się o 26 milionów potencjalnych klientów i klientek i obejmuje obecnie 63 miliony konsumentów" - powiedział prezes Allegro Roy Perticucci.
Prezes zapowiada wstrzymanie na razie planów uruchamiania nowych platform.
"Na koniec 2024 roku mieliśmy 21 milionów aktywnych kupujących, z czego sześć milionów spoza Polski. Udowodniliśmy, że możemy sprawnie i niedrogo uruchamiać nasz model marketplace w nowych krajach, ale na chwilę wstrzymujemy dalsze plany w tym zakresie. Wiele się nauczyliśmy i chcemy wykorzystać nasze wnioski, by ulepszać naszą ofertę i przyspieszyć wzrost częstotliwości zakupów, zarówno na arenie międzynarodowej, jak i w Polsce. Wznowimy plan uruchamiania nowych platform, gdy tylko uznamy, że skutecznie wdrożyliśmy te zmiany i będziemy zadowoleni z rezultatów” - powiedział Perticucci.
"Postanowiliśmy w tym roku powrócić do przedstawiania całorocznych oczekiwań, ponieważ nasza działalność międzynarodowa opiera się na bardziej przewidywalnym trendzie wzrostu. Naszym średnioterminowym celem jest kontynuacja niskiego dwucyfrowego wzrostu GMV w Polsce, utrzymując marże w przedziale podwyższonym do 5,5–5,9 proc." - dodał Jon Eastick, CFO Allegro.
W segmencie międzynarodowym Allegro planuje jako priorytet dokończenie transformacji Grupy MALL i przyspieszenie wzrostu GMV na trzech nowych platformach marketplace w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech.
Zarząd Allegro zaproponował też nową politykę alokacji kapitału, która zakłada kontynuację inwestycji w rentowny wzrost organiczny i utrzymania umiarkowanej dźwigni finansowej przy jednoczesnym zwrocie nadwyżki kapitału inwestorom poprzez wykup akcji.
"Zamierzamy poddać taki wykup o wartości 1,4 mld zł pod głosowanie akcjonariuszy na nadchodzącym WZA” - powiedział Jon Eastick, CFO Allegro.
przewiń, aby zobaczyć całą tabelęWyliczenia wyników czwartego kwartału PAP Biznes. Dane w mln zł | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
4Q2024 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2024 | rdr |
Przychody | 3147,0 | 3129,1 | 0,6% | 1,5% | 20% | 10940,0 | 6,7% |
EBITDA skoryg. | 791,6 | 634,8 | 25% | 5,3% | 7,8% | 2995,0 | 17,9% |
EBIT | 450,3 | 461,3 | -2,4% | -- | 11% | 1787,0 | 126% |
zysk netto j.d. | 253,0 | 303,4 | -17% | -- | 31% | 1035,0 | 264% |
marża EBITDA | 25,2% | 20,3% | 4,81 | 0,90 | -2,85 | 27,38% | 2,60 |
marża EBIT | 14,3% | 14,7% | -0,43 | 19,18 | -1,23 | 16,33% | 8,63 |
marża netto | 8,0% | 9,7% | -1,65 | 15,57 | 0,67 | 9,46% | 6,69 |
pr/