Dnia 2025-07-02 o godz. 12:38 deuset napisał(a):
> Tak, formalnie beneficjentem programu są klienci. Ale kto tych klientów „prowadzi za rękę” przez proces wnioskowania, wykonuje instalację, wystawia fakturę, rozlicza dotację i — nierzadko — pośredniczy w przekazaniu środków?
> Więc jeśli Columbus:
> organizuje finansowanie pomostowe,
> występuje w imieniu klienta o dotację,
> rozlicza publiczne środki i odpowiada za dokumentację,
> oraz przede wszystkim musi być w dobrej kondycji finansowej, by jego klient miał szansę spełnić wymogi programu,
> …to finanse Columbusa mają z tym wszystko wspólnego.
> A jeśli jedyną przesłanką tej „kondycji” jest zysk wykreowany przez Opcję Call w obrębie własnej spółki-córki, to nie mówimy już o zdrowym rynku — tylko o kreatywnym teatrze bilansowym z dotacją w tle.
> I nie — nie trzeba być „z Saule” ani żadnej innej firmy, by to zauważyć.
> >
clc nie może występować w imieniu klienta o dotacje i to wynika wprost z regulaminu czystego powietrza. nie odpowiada też za dokumentację i nic nie rozlicza, to robi operator.
https://czystepowietrze.gov.pl/wez-dofinansowanie/pytania-i-odpowiedzi/operatorzy-w-programie-czyste-powietrze/informacje-o-operatorach-dla-beneficjentow