Przychody wzrosły o 22 proc. rdr do 158,8 mln zł. Sprzedaż w ujęciu ilościowym wyniosła 16 mln (średnich butelek 0,75 l), czyli więcej o 1,4 proc. rdr.
Jak podała spółka, na wysoką dynamikę sprzedaży kwartału pozytywnie wpłynął m.in. wcześniejszy niż w ubiegłym roku termin świąt wielkanocnych.
Przychody ze sprzedaży na największym rynku działalności grupy, czyli w Polsce wzrosły w trzecim kwartale o 20,5 proc. Dynamika wzrostu sprzedaży w Czechach i Słowacji wyniosła 19,2 proc. (liczona w koronach czeskich), a najszybciej rozwijała się sprzedaż w Rumunii, gdzie wzrosła o 25,8 proc. w walucie lokalnej.
"Wysoki poziom przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, które wyniosły 60,1 mln zł i były o 45,7 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego został osiągnięty głównie dzięki zmniejszeniu tempa wzrostu zapasów. Wydatki inwestycyjne Grupy Ambra w okresie trzeciego kwartału 2022/2023 r. wyniosły 6,2 mln zł i były przeznaczone na poprawienie efektywności i jakości produkcji" - napisano w komunikacie prasowym.
Grupa Ambra jest producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. (PAP Biznes)
doa/ asa/