Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Tunel w Świnoujściu. "Jesienią 2022 r. pojedziemy tunelem pod Świną"

Drążony tunel pod Świną, który połączy wyspy Uznam i Wolin, ma już 305 metrów długości - poinformował w czwartek na antenie radiowej Jedynki minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Przejazd tunelem będzie możliwy jesienią przyszłego roku - dodał.

(fot. Urząd Miasta Świnoujście)

“Tunel pod Świną to bardzo skomplikowane przedsięwzięcie technologiczne, ale normalne na świecie. (...) Na dzień dzisiejszy osiągnięto już 305 metrów długości; tak zakładam, że to będzie taka wielkość w drążeniu tunelu” - powiedział Adamczyk.

reklama

Minister zapytany o to, kiedy prace się zakończą, kiedy będziemy mogli przejechać tym tunelem, powiedział, że będzie to możliwe jesienią 2022 roku. Podkreślił jednocześnie, że termin ten jest niezagrożony.

Według świnoujskiego magistratu tunel łączący wyspy Uznam i Wolin będzie najdłuższą przeprawą podwodną w Polsce: 1484 metry tunelu drążonego TBM (Tunnel Boring Machine – ang. maszyna drążąca tunel); z odcinkami tunelu wykonanego metodami stropowymi cały tunel będzie miał długość 1780 metrów.

(Urząd Miasta Świnoujście)

Inwestorem projektu jest miasto Świnoujście, a inwestorem zastępczym - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrenz. Wykonawcą jest konsorcjum PORR/ Gulermak.

Koszt budowy tunelu to ponad 912 mln zł, z czego przeszło 775 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Resztę miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.(PAP)

pif/ pad/

Źródło: PAP
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty