"To co widzimy już dzisiaj to bardzo duże zainteresowanie ze strony klientów naszym ChatBot 2.0 (...) Zdecydowanie to będzie motor na przyszłość. Jednak sam LiveChat też będzie rósł ze względu na usługę automatyzacji, którą oferujemy w produkcie - będzie prawdopodobnie rósł jak do tej pory. Istotną częścią będzie wzrost liczby klientów, jak również sam ARPU na klienta" - powiedziała Łucja Kaseja z działu relacji inwestorskich LiveChat Software.
"Na dzień dzisiejszy widzimy zainteresowanie klientów przede wszystkim ze "średniej półki". Najbliższy rok prawdopodobnie pokaże, gdzie będziemy w stanie być z produktami, których klientów będzie nam się udawało pozyskać" - dodała.
Na koniec września 2023 r. ARPU (Averege Revenue Per User: średni miesięczny przychód przypadający na klienta) produktu LiveChat wyniosło 156,7 USD wobec 158,2 USD na koniec czerwca 2023 r. i 120,7 USD przed rokiem, ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 126,6 USD na koniec września 2023 r. wobec 122,5 USD na koniec poprzedniego kwartału i 110,2 USD przed rokiem, ARPU produktu HelpDesk wyniosło odpowiednio 137,7 USD na koniec września 2023 r. wobec 126,0 USD na koniec poprzedniego kwartału i 108,3 USD przed rokiem.
"Patrząc na rynek, na naszą branżę, nie widzimy, żeby ktoś obniżał ceny. (...) Dla nas najważniejsze jest stworzenie wartości dla klienta, nie chcemy iść do klienta i mówić mu, że minął rok, więc podwyższamy ceny. Chcemy powiedzieć, że np. w ciągu roku zrobiliśmy to i to, i w związku z tym podnosimy ceny. Nie jest też wykluczone, że możemy zmienić cenniki dla nowych klientów czy trochę poczekać z tą zmianą - jest dużo możliwości" - powiedział Marcin Droba, szef działu relacji inwestorskich spółki.
Dodał, że jeśli chodzi o makroekonomię, rynek i konkurencję, to wydaje się, że jest miejsce na ruchy cenowe.
Przedstawiciele spółki wskazali, że wciąż koncentrują się na Stanach Zjednoczonych.
"Nasza strategia jasno mówi, koncentrujemy się na rynku amerykańskim. To co działa na klienta amerykańskiego, działa dobrze na klientów na innych rynkach. (...) Rzeczywiście mamy takie okresy, gdzie Azja (rynek azjatycki - przyp. PAP) wygląda dobrze - jeśli widzimy jakąś okazję, to ją wykorzystujemy. (...) To jest rynek, który ma swoją specyfikę, ale tak jak mówię - produkt, który wygra w USA, wygra na całym świecie" - powiedział Marcin Droba.
W związku z tym, że grupa generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarze amerykańskim (USD), znaczący wpływ na ostateczne wyniki przedstawione w raportach okresowych ma kurs USD/PLN.
Text szacuje, że na koniec września 2023 r. wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) grupy ze wszystkich produktów wyniosła 6,47 mln USD. Oznacza to wzrost o 31,8 proc. w stosunku do stanu sprzed roku i brak zmiany w stosunku do stanu na 30 czerwca 2023 r.
"Wzrost w skali roku jest efektem zarówno zwiększenia liczby klientów produktów spółki, jak również wzrostu wskaźnika ARPU" - napisano w komunikacie.
Na koniec II kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.838, ChatBot 2.940, a HelpDesk 1.061.
Obecnie spółka, uwzględniając uwagi audytora do raportu rocznego, prowadzi prace nad zmianą polityki rozpoznania przychodu. Z uwagi na to odstępuje od publikacji wstępnych szacunków dotyczących przychodów.
Jednocześnie, spółka ocenia, że przy zachowaniu dotychczasowej metodologii, wartość przychodów osiągniętych w II kwartale wyniosłaby ok. 19,88 mln USD wobec 15,47 mln USD w analogicznym kwartale poprzedniego roku i 20,16 mln USD w II kwartale bieżącego roku finansowego.
"Za nami jest słaby kwartał, ale patrząc na czystą sezonowość przed nami powinien być lepszy kwartał, ale zobaczymy" - powiedział Marcin Droba. (PAP Biznes)
alk/ gor/