Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Answear zwiększył w III kw. przychody wg MSSF o 72 proc. rdr, do 155 mln zł

Przychody ze sprzedaży Answear. com według sprawozdawczości MSSF wzrosły w trzecim kwartale 2021 roku o 72 proc. rdr, do 155 mln zł - poinformowała spółka we wstępnych danych.

(fot. Answear)

W trzecim kwartale 2021 r. sprzedaż online wzrosła o 73 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. i wyniosła 161 mln zł.

reklama

Spółka poinformowała, że dynamika wzrostu osiągnięta rdr na kwartalnej sprzedaży online to efekt: powiększającej się oferty produktowej, wprowadzenia do sprzedaży nowych marek (szczególnie w segmencie premium),znaczącej poprawy zatowarowania, zwiększenia szerokości oferty oraz głębokości zapasu towarów oferowanych klientom do natychmiastowego zakupu w okresie letnich wyprzedaży, działań marketingowych ukierunkowanych na umocnienie marki na wszystkich rynkach oraz skutkujących wzrostem konwersji i wartości średniego koszyka, zwiększenia liczby rynków na których działa Answear, dalszego rozwoju własnej platformy e-commerce oraz aplikacji mobilnej, stałego zwiększania zdolności magazynowych i wydajności operacyjnej oraz dalszego rozwoju marki własnej.

Przychody ze sprzedaży wg MSSF za trzy kwartały 2021 r. wyniosły 424 mln zł i wzrosły o 61 proc. rdr. Sprzedaż online wyniosła 439 mln zł i wzrosła o 60 proc. rdr.

Spółka wyjaśniła, że przychody według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu wearmedicine oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody są pomniejszone o rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie (z uwzględnieniem zwrotów), łącznie ze sprzedażą prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży do klienta), jak również opłatami klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy.(PAP Biznes)

jow/ gor/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty