W odniesieniu do powyższego Marka powinna ogłosić konkurs (nie dla pracowników) a dla firm typu:
Obniżycie nam koszty o 200 tys/kwartał 100 tys idzie do was.
Mamy zapas przy obecnej skali na co najmniej jeszcze 20 etatów czyli licząc po min. kosztach 180/kwartał jednak jednocześnie spółka powinna zakomunikować, że to ostateczna liczba a pozostałe 50 osób po poszerzeniu zakresu prac dostaną podwyżki tym samym te oszczędności by się zmniejszyły pewnie do maks 100 tys ale wzrosłaby elastyczność kosztów.
Marka powinna też zaryzykować wychodząc na rynek jako pierwsza (choćby próbnie z tych 3 mln obli) z pożyczką na '45 lub 47%)
Myślę, że przy takim oprocentowaniu obudzą się ludzi z dobrymi ratingami. Spadłby przychód ale spadłaby też szkodowść.
Mocno zakomunikowane 47% w ofercie (ludzie tylko w taki sposób odczytują koszt kredytów w dzisiejszych czasach, ludzi nie interesuje RSO ubezpieczenia, procent składany itp.. )
Komunikat musi być jasny (bierzesz 1 tys oddajesz 1.47 tys po roku!)
Nie możemy sobie dziś pozwolić na dużą szkodowość z tych 3 mln stąd ta kwota 'na święta' a w rzeczywistości na sylwestra (ludzie dziś bardziej zadłużają się na sylwestra bo na święta dostają bony) musi być ukierunkowana na niską szkodowość i 47% powinno wyprzedzić konkurencję.
Przy 47% 'na święta' lub 'na sylwestra' powinna zejść ze szkodowścią do poziomu nieco wyższego niż bakowy (a mają nieco pow. 7%) - dla Marki wystarczyłoby osiągnięcie 15% (3*47%=1,41 mln - 450 tys szkodowść = 960 tys minus koszty kuponu itp)
Nie celujcie w ryzykownych klientów. Ogłoście jako pierwsi 47%