Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Zysk netto j.d. Ferro w III kw. '22 spadł do 13,7 mln zł, wynik lepszy od oczekiwań

Grupa Ferro odnotowała w trzecim kwartale 2022 roku 13,7 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 21,7 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Wynik spółki okazał się lepszy od oczekiwań, bowiem analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się zysku netto na poziomie 12,9 mln zł.

(fot. Ferro)

Zysk operacyjny spadł do 27,6 mln zł z 29,9 mln zł rok wcześniej i był 21 proc. wyższy od konsensusu PAP (22,9 mln zł).

reklama

Przychody grupy wyniosły w III kwartale 226 mln zł, czyli były na poziomie ubiegłorocznym i okazały się zgodne w oczekiwaniami.

Grupa Ferro osiągnęła w okresie I-III kw. 2022 r. 705,9 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 16 proc. w ujęciu rok do roku. EBITDA wzrosła o 4 proc. rdr do 97,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 54,7 mln zł (-14 proc. rdr biorąc pod uwagę skorygowany o kwotę zwrotu podatku zysk netto za I-III kw. 2021).

Spółka podała, że w jej w wynikach za 9 miesięcy 2022 roku widoczny jest wpływ wzrostu kosztów finansowych, związany w głównej mierze z wzrostem kosztów obsługi zadłużenia oraz ujemnymi różnicami kursowymi.

Sprzedaż grupy w segmencie armatury sanitarnej wzrosła w I-III kw. 2022 roku o 10 proc. do 328,6 mln zł, w segmencie armatury instalacyjnej o 26 proc. (do 230,7 mln zł), a w źródłach ciepła osiągnęła poziom 133,9 mln zł (wobec 113,8 mln zł za okres 7 miesięcy konsolidacji przejętych spółek w I-III kw. 2021 r.).

"Wyniki 9 miesięcy 2022 roku odzwierciedlają główne trendy i wyzwania, z jakimi mamy do czynienia od kilku miesięcy. Dzięki postępującej dywersyfikacji geograficznej oraz rozwojowi oferty, pomimo wysokiej bazy i bardzo niestabilnego otoczenia notujemy solidne wzrosty sprzedaży. Jednocześnie dostrzegalna jest presja na marże związana z inflacją kosztów działalności, rosnącymi kosztami finansowania i słabym złotym" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Wojciech Gątkiewicz.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Spółka podała w komunikacie prasowym, że w okresie I-III kwartału 2022 roku udział sprzedaży zagranicznej w przychodach grupy przekroczył 55 proc. i zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych grupa zanotowała dwucyfrowe dynamiki sprzedaży.

Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod własną marką, a także pod markami klientów. (PAP Biznes)

seb/ asa/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty