Zysk operacyjny spadł do 27,6 mln zł z 29,9 mln zł rok wcześniej i był 21 proc. wyższy od konsensusu PAP (22,9 mln zł).
Przychody grupy wyniosły w III kwartale 226 mln zł, czyli były na poziomie ubiegłorocznym i okazały się zgodne w oczekiwaniami.
Grupa Ferro osiągnęła w okresie I-III kw. 2022 r. 705,9 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 16 proc. w ujęciu rok do roku. EBITDA wzrosła o 4 proc. rdr do 97,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 54,7 mln zł (-14 proc. rdr biorąc pod uwagę skorygowany o kwotę zwrotu podatku zysk netto za I-III kw. 2021).
Spółka podała, że w jej w wynikach za 9 miesięcy 2022 roku widoczny jest wpływ wzrostu kosztów finansowych, związany w głównej mierze z wzrostem kosztów obsługi zadłużenia oraz ujemnymi różnicami kursowymi.
Sprzedaż grupy w segmencie armatury sanitarnej wzrosła w I-III kw. 2022 roku o 10 proc. do 328,6 mln zł, w segmencie armatury instalacyjnej o 26 proc. (do 230,7 mln zł), a w źródłach ciepła osiągnęła poziom 133,9 mln zł (wobec 113,8 mln zł za okres 7 miesięcy konsolidacji przejętych spółek w I-III kw. 2021 r.).
"Wyniki 9 miesięcy 2022 roku odzwierciedlają główne trendy i wyzwania, z jakimi mamy do czynienia od kilku miesięcy. Dzięki postępującej dywersyfikacji geograficznej oraz rozwojowi oferty, pomimo wysokiej bazy i bardzo niestabilnego otoczenia notujemy solidne wzrosty sprzedaży. Jednocześnie dostrzegalna jest presja na marże związana z inflacją kosztów działalności, rosnącymi kosztami finansowania i słabym złotym" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Wojciech Gątkiewicz.
Spółka podała w komunikacie prasowym, że w okresie I-III kwartału 2022 roku udział sprzedaży zagranicznej w przychodach grupy przekroczył 55 proc. i zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych grupa zanotowała dwucyfrowe dynamiki sprzedaży.
Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod własną marką, a także pod markami klientów. (PAP Biznes)
seb/ asa/