Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

PCF Group miał 48,2 mln zł EBITDA w '22, zgodnie z wcześniejszymi szacunkami

PCF Group miał w 2022 roku wynik EBITDA na poziomie 48,2 mln zł, a przychody sięgnęły 171,5 mln zł - poinformowała spółka w raporcie rocznym. Wyniki są zgodne z podanymi pod koniec stycznia przez spółkę szacunkami. Zysk netto grupy w zeszłym roku sięgnął 18,7 mln zł.

fot. Elżbieta Krzysztof / Shutterstock

Prezes PCF Group Sebastian Wojciechowski przypomniał w liście do akcjonariuszy, że druga połowa roku 2022 przyniosła zakończenie współpracy z amerykańskim wydawcą Take-Two Interactive, przy projekcie „Dagger”.

reklama

"Wybiło nas to ze strefy komfortu i dało wielki impuls do zmian wewnątrz organizacji. Zamiast myśleć o projektach M&A postawiliśmy na organiczny wzrost, skupiliśmy się na rozwoju własnych zespołów deweloperskich i projektów, na wdrożeniu Centers of Excellence, na rozwoju zespołu wydawniczego, na przygotowaniu pięcioletniego planu ?nansowego dla grupy" - napisał prezes Wojciechowski.

Na początku 2023 roku PCF Group przedstawił aktualizację strategii.

"Stawiamy w niej na wzmocnienie działalności wydawniczej (model self-publishing), na oparciu gier z naszego portfela wydawniczego na modelu gry jako usługi (Game-as-a-Service) i zróżnicowaniu modeli monetyzacji gier (od pay-to-play do free-to-play)" - napisał prezes do akcjonariuszy.

"Na rok 2023 mamy mnóstwo planów związanych z realizacją naszej zaktualizowanej strategii. Będziemy ciężko pracowali nad naszymi projektami, nad rozwojem naszych zespołów, nad pozyskaniem kolejnych partnerów biznesowych. Z dużymi emocjami czekamy na premierę VR-owego projektu Thunder, który realizuje studio Incuvo, w oparciu o IP z portfolio studia People Can Fly. Premiera gry Thunder będzie też chrztem bojowym naszego pionu wydawniczego, a działania marketingowe wokół tego tytułu rozpoczną się już niebawem" - dodał.

W efekcie realizacji strategii w latach 2023-2027 PCF Group powinien skokowo zwiększyć skumulowane przychody do co najmniej 3 mld zł.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

"Aby zrealizować nasze plany potrzebujemy kapitału; jego pozyskaniu ma służyć emisja nowych akcji, która została przegłosowana przez walne zgromadzenie 28 lutego 2023 roku. Powodzenie emisji ma zapewnić pozyskanie nowego partnera – 10-procentowym inwestorem PCF Group będzie Krafton, jeden z największych południowokoreańskich producentów i wydawców gier. Planujemy zakończyć proces pozyskania kapitału w pierwszym półroczu 2023 roku" - napisał Sebastian Wojciechowski.

Zgodnie z przyjętą strategią PCF Group, większość gier z portfela grupy będzie realizowana w modelu self-publishing. W opinii zarządu, w dłuższej perspektywie może być on dużo bardziej dochodowy od realizowanego dotychczas modelu współpracy z wydawcami.

Obecne portfolio grupy składa się z siedmiu projektów - czterech gier z segmentu AAA (Gemini, Dagger, Bifrost, Victoria), jednej z segmentu compact AAA (Re) oraz dwóch projektów VR (Thunder, Green Hell VR). Premiera Gemini planowana jest na 2026 r., a projektów Dagger, Bifrost, Victoria na 2025-2026 r. Projekt Red jest obecnie w fazie koncepcyjnej. 

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Wyniki grupy PCF w czwartym kwartale 2022 roku według wyliczeń PAP Biznes, ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów 

(dane w mln zł):

4Q2022 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2022
Przychody 40,5 40,7 -0,5% -16,5% 0,5% 171,5
EBITDA 7,9 9,8 -19,7% -56,7% -30,4% 48,2
EBIT 3,2 6,0 -45,9% -78,7% -50,0% 31,1
zysk netto j.d. -20,0 3,3 - - - 18,7
marża EBITDA 19,5% 24,2% -4,73 -18,14 -8,63 28,11%
marża EBIT 8,0% 14,7% -6,67 -23,43 -8,10 18,12%
marża netto -49,3% 7,8% -57,11 -80,18 -87,84 10,89%

pr/ osz/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty