Campa Cola zawojowała indyjski rynek 20 lat temu, w 1977 roku, kiedy po 27 latach obecności wycofała się z niego Coca-Cola. Indie nakazały bowiem koncernowi ujawnienie receptury swojego hitowego napoju. Firma odmówiła i opuściła kraj. Wtedy rozpoczął się złoty czas dla Campa Coli.
Coca-Cola do Indii wróciła w latach dziewięćdziesiątych, wtedy też pojawiła się firma Pepsi. Niedługo potem - w latach 2000 - Campa Cola zniknęła z rynku, bo nie wytrzymała konkurencji.
W sierpniu 2023 roku Grupa Reliance nabyła markę Campa Cola od jej twórców za 220 milionów rupii (ok. 2,7 mln USD). Na początku zapowiedziano powrót trzech smaków: coli, cytrynowego i pomarańczowego.
Coca-Cola może poczuć oddech konkurenta na swoich plecach, bowiem Indie staną się niebawem najludniejszym krajem świata, wyprzedzając Chiny. Oczekuje się, że populacja osiągnie szczyt na poziomie 1,7 mld ludzi.
KWS