"Comp (...) uzyskał potwierdzenie wykorzystania technologii M/platform przez kolejnych dużych uczestników rynku, co było głównym celem M/platform na obecny rok w ogłoszonej strategii. Dzięki temu Spółka planuje uzyskanie trwałej rentowności i pozytywnej kontrybucji projektu M/platform do zysku EBITDA grupy kapitałowej Comp S.A. począwszy od 2023 roku. To punkt zwrotny w dotychczasowym rozwoju tego projektu" - podała spółka w komunikacie.
"Porozumienia biznesowe zawarte w celu upowszechnienia technologii M/platform m.in. w sieciach handlowych skutkują istotnym wzrostem kontraktacji usług ekosystemu M/platform dostarczanych przez grupę kapitałową Comp S.A. od 2023 roku" - dodano.
Comp wskazał, że wyższa sprzedaż dotyczyć będzie usług SAAS sprzedawanych w modelu abonamentowym w ramach kilkuletnich kontraktów, co jest jednym z głównych źródeł wzrostu opisanego w strategii grupy. Jak podano, spółka wykorzystuje postępujące na rynku usieciowienie handlu spożywczego.
"Trend ten widać nie tylko w Polsce i dotyczy nie tylko branży handlu spożywczego a zatem w kolejnych etapach, po zapewnieniu rentowności na rynku spożywczym w Polsce, skupimy się na rozwoju perspektyw eksportowych na rynku FMCG oraz na innych branżach w Polsce, wykorzystując posiadany potencjał technologiczny oraz polski rynek spożywczy jako pierwszy rynek referencyjny skutecznego wdrożenia w szerokiej skali. W naszych planach skupimy się na rozwoju tych elementów ekosystemu M/platform, które zapewnią odpowiednią rentowność w okresie realizacji strategii" - podano w komunikacie. (PAP Biznes)
sar/ ana/